Jetlag reis story

10 september 2022 - Fremantle, Australië

Na een onrustige nacht staan we op woensdag rond 5 uur in de ochtend op. Het is een raar gevoel om nu eindelijk weer naar australie te gaan. En alles weer achter me te laten.

Ik voel me meer onzeker over alles dan de vorige keer maar dat is ook omdat door long covid mijn gezondheid niet optimaal is.  Moe, iedere dag hoofdpijn en sommige dagen heb ik nergens energie voor. Wat is gezondheid in alles toch belangrijk. Toen ik energie voor 10 had kon ik alles aan. Was niks me te gek.

Op Schiphol gaat alles redelijk voorspoedig. En wat is het toch heerlijk om al die verschillende mensen te zien. Een man voor ons schreeuwt luid tegen de balie medewerkster dat hij 2 vaccinaties heeft en 2 boosters. Mij kan niks gebeuren roept hij erachteraan. En hij stroopt nog net niet zijn mouw op voor het bewijs. De medewerkster gaat onverstoorbaar door. Dagelijkse kost waarschijnlijk!!

Bij de douane word Jona grondig gefouilleerd en ook haar tas word binnenstebuiten gekeerd.  Ze ziet er natuurlijk heel onbetrouwbaar uit dus dat belooft wat voor alle andere douanes. 🤪

Het vliegtuig is luxe maar proppievol. Wij zitten in het midden pad. Dat is balen want slapen is dan wat lastiger. Ik bekijk voor de zekerheid even goed mijn buurman, voor het geval ik tegen hem aan in slaap val. Hij ziet er stevig genoeg uit. Slapen lukt niet dus dan maar film kijken met goedkope oortjes van het vliegtuig die enorm kraken. Het rare is dat je in die omstandigheden altijd lucht in je darmen lijkt te krijgen. Zo niet handig!! Maar mijn buurman heeft een grote koptelefoon op en de airco staat hard aan. Let it go om buikpijn te voorkomen.🤣

Als we uiteindelijk in Singapore zijn ben ik raar duizelig. Ik probeer zo recht mogelijk te lopen want je wilt daar ook niet dronken overkomen bij de douane. Maar toch zwalk ik alle kanten op. Gauw regel ik een bagage karretje voor houvast. Het vliegveld is belachelijk groot. Met treintjes kun je overal komen. De grote attractie is een metershoge indoor waterval. Maar alles staat erg slecht aangegeven. Niet gevonden dus.

Dan maar naar de vlindertuin. En we zijn nog geen minuut binnen of er land een vlinder op jona haar hoofd. En hij blijft ook zitten. Mooi haaraccessoire huisdier. Ze had in ieder geval veel bekijks.

We waren doodmoe en we wilde allebei even ergens liggen. We zagen een bioscoop en dachten, daar zijn vast lekkere stoelen. 2 neerklappen en liggen. Wel beetje jammer dat de film King Kong versus godzilla was. Die maken nogal veel herrie. Dus zaten we nog af en toe recht op van de special effect sounds.

De volgende vlucht was ook propvol maar duurde niet lang. In Perth aangekomen weet je lijf even niet meer in welk bioritme hij moet functioneren. Moe, honger en ook weer niet. Totale verwarring!!  Maar Mike stond ons keurig op te wachten met groot papier met daarop onze namen en bloemen. Heel lief en we waren allebei wat emotioneel. Jona was zo moe dat ze het vergeten is te filmen.

Gauw naar ons airbenb vlakbij het strand in fremantle. Douchen en naar bed. Volgende dag hoofdpijn en nog duizelig. Mike heeft een heerlijk ontbijt gemaakt. Rustig aan opstarten. We lopen naar south beach. Mijn favourite hang out place van toen. Zoveel flash backs. Heerlijk om weer terug te zijn. De rust, de energie, natuur. Ik snuif alles op.

In de avond nemen we kleden mee om aan het strand te picknicken. Er zijn veel mensen en diverse muzikanten zorgen voor gezelligheid.

Zaterdag shopping dag voor de meiden. Mike blijft thuis. Lekker slenteren langs winkels en restaurants. Fijn om dat met jona te doen. Fremantle is een gezellig hippie achtig stadje. 🌸

Morgen gaan we naar rottnest island. Naar de schattige quokka's. En maandag lunchen bij Rupert. De oude man met de prachtige tuin. Hij is zo lief en betrokken. Het zal echt een reünie zijn met alle vrienden van toen.

Daarna reizen we naar Toodyay waar Mike zijn ouders wonen. Dan zal ik verschillende dagen geen WiFi hebben. Dus dan zal het even duren voordat ik weer in de lucht kom. Ik merk ook dat ik heel moe ben. Weinig schrijfinspiratie. Dus misschien zal ik af en toe ook alleen foto's en filmpjes plaatsen. Via jona haar instagram kunnen jullie ook filmpjes zien.

Maar we zijn er. Het avontuur is begonnen. Ik moet er nog even inkomen. Ben nog wat stil en onder de indruk ofzo. Waarschijnlijk heb ik ook nog veel te verwerken van het afgelopen jaar.

Knuffel van mij en Jona😊💕🦘✈

1. Anneke Westerbeek:
    10 september 2022
    indrukwekkend allemaal! Genieten maar !!
  2. Dianne:
    Super dat jullie er zijn! Doe rustig aan, geniet en ervaar. Knuffel aan Mike 😘
  3. Petra Leegwater:
    10 september 2022
    Goed aangekomen dus. Rustig bijtrekken en lekker genieten.
  4. René:
    11 september 2022
    Hoi meiden, wat een reis zeg..rotje af natuurlijk. Wat een leuk onthaal van Mike😀
    Lief van hem zeg...
    Enjoy.
    R.
  5. Patricia:
    11 september 2022
    Dat van die lucht in je darmen herken ik meteen schijnt iets met druk en hoogte te maken hebben ofzo maar idd totaal niet handig🤭
    Rustig acclimatiseren en genieten van het weerzien!