House to house April 2023

23 april 2023 - Canning Vale, Australië

10 dagen een huis voor mezelf met 2 jonge Katjes van 6 maanden. Het voelt als een vakantie en ik kom er echt tot rust. Tot nu toe heb ik altijd wel mensen om me heen. Aanpassen is mijn 2e natuur. Dus het is fijn om wakker te worden en mijn eigen plan te trekken. Veel wandelen, fietsen naar de winkel(ik ben het fietsen niet verleerd😝) en te rusten wanneer ik dat wilde. Pasen in mijn eentje met 2 zachte lieve katjes op schoot. Het huis staat in de wijk Bayswater vlakbij de stad Perth. Rondom Perth zijn diverse wijken en ik heb al in veel wijken gewoond. Er is niet zoveel natuur in de buurt, meer huizen en winkels. Maar op de muren prachtige muurschilderingen.

Alweer bijna 8 maanden in Australie met veel nieuwe mooie herrineringen om weer mee terug te nemen. Ineens lijkt Augustus steeds dichterbij te komen. Ik mis iedereen in Nederland. Nog even en dan kan ik iedereen weer in mijn armen sluiten en gezellig kletsen in mijn moerstaal. Maar ik zal Australie altijd in mijn hart met me mee dragen. Het grote eiland heeft mijn hart gestolen. Het heerlijke weer, de prachtige natuur en de diversiteit aan dieren letterlijk in je achtertuin. Maar het is goed zo. Na dit jaar kan ik het Australische avontuur met een vredig hart afsluiten.

Ik heb jullie al beetje verteld over mijn aupair baantje. 1x per maand een volle week voor een meisje van bijna 3 zorgen. Moeder vliegt naar een afgelegen mijnsite waar ze op een grote truck rijdt. Stoere mamy!! 💪 En omdat ik het meisje en mama nog maar 1x heb gezien, besluit ik een middagje bij ze op visite te gaan. Voor het meisje genaamd Mahala is dat denk ik belangrijk. Ook zij wonen in een wijk rondom Perth, maar dan kom ik erachter dat Perth heel Groot is. Met bus en train duurt het bijna 2 uur van Bayswater naar Butler.

Gelukkig heb ik WiFi en stippel ik de gewenste route uit. Eerst paracetamol, then bus, you can do this. In de bus word er niet aangeven waar ik eruit moet. Maar Perth station is vast niet over het hoofd te zien. Gespannen blijf ik uit het raam kijken. En inderdaad, Perth station is een groot gebouw midden in de stad. Vandaar neem ik de train naar Butler. Alles gaat goed maar de spanning maakt me toch extra moe.

In Butler staat Kimberlee al op me te wachten. Een knappe vrouw van in de dertig met Mahala in de auto die verlegen naar me lacht. Ze wonen in een enorm Groot huis met ruime achtertuin en aparte speelkamer voor Mahala. Aan speelgoed geen gebrek. Ik tel iets van 5 slaapkamers en 2 badkamers. Grote woonkamer met open keuken. Er is een poes die vooral buiten is en een kleine, oude hond die alles wel prima vind.

Kimberlee kletst er vrolijk op los over van alles. En Mahala rent van kamer naar kamer om me alles te laten zien. Ze is een vrolijk, grappig en druk meisje. Kimberlee gaat regelen dat ik een simcard krijg voor mijn telefoon. En ik krijg een bankpas voor boodschappen en andere dingen die ik wil doen met Mahala. En natuurlijk mijn salaris. Het klinkt allemaal goed. Na Mahala haar middag slaapje maken we een wandeling in de buurt. De winkels zijn niet ver lopen en er is een groot Park dichtbij met een speeltuin.

Daarna brengen ze me weer naar het station. En als ik en Kimberlee uitstappen zet Mahala het op een huilen. En ik kan je vertellen, dat kan ze heel hard. Ze is bang dat mama weg zou gaan met de train. Ze is nog nooit een week zonder haar mamy geweest. Dus dat kan leuk worden straks. Ik neem in ieder geval goeie oordoppen mee. Mahala gaat 2 dagen in de week naar een kinderdagverblijf. De buurvrouw brengt haar want ik heb aangegeven niet te gaan rijden. Die dagen kan ik beetje bijkomen. Fingers crossed dat dit baantje me gaat lukken. 🙏

Deze middag en het reizen heeft me in ieder geval gesloopt. Gauw naar mijn katjes en uitrusten. Mike is aan het oppassen op een hond maar is eerder klaar. De laatste 2 dagen komt hij bij mij. Dag rust!! 😅 Die zaterdag nodigd hij gelijk een koppel uit die in de buurt wonen. Als kadootje hebben ze allemaal hollandse etenswaren meegenomen. Speculaas, ontbijtkoek, roggebrood en bokkepootjes. Tja, hoe vertel je dat die koekjes goatlegs heten. 🤣 wel lief!!

Na het kattenhuis gaan we voor een week naar Toodyay. Al mijn spullen liggen daar dus dan kan ik reorganiseren. Ik merk dat ik extra geniet. Ik wandel veel in de bush. Zit af en toe in het vogel huisje. Zoveel diversiteit aan vogels. En in de avond voer ik de kangeroes en ook de bandicoots. 1 bandicoot kan ik aaien. Op 1 avond komen er 3 possums. Ik kan mijn geluk niet op. Ik film zelfs een possum van heel dichtbij. Ik voel me bevoorrecht hier te zijn. Mike is alleen maar bezig met zijn projecten. The boomnut en een grote rock bowl. Hij hoopt ze voor goed geld te kunnen verkopen. En Misschien kunnen we dan nog een laatste Klein bush reisje maken. Verder is ons contact vooral vriendschappelijk. En ik heb er vrede mee.

Maandag brengt Mike me naar mijn nieuwe werk en reist hij door naar de Porongurup, naar DT, de artist en zijn vrouw Janine. Ze gaan op vakantie en Mike gaat op het huis passen en de 2 honden. Na mijn werk week reis ik zelf naar Lisa. Ook zij gaat weer een paar dagen weg. En dan pas ik op Ponjo. Weer een huis voor mezelf.........om bij te komen haha!! Ik blijf bij Lisa totdat ik weer moet werken. From house to house!

Ik hou jullie op de hoogte over mijn nieuwe baan en my life!!

Knuffels van mij 🥰

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. MNQ:
    23 april 2023
    Wat fijn Wendy dat je tot rust kan komen in het huis en met jonge katjes! En gezellig dat Mike er ook af en toe is.
    Geweldig de dieren. Ik leer weer nieuwe dierennamen kennen😊
    Ben benieuwd hoe het oppassen gaat. Klinkt leuk en jij weet zo’n meisje zich wel te laten amuseren met knutsels ed.
    Fijn dat je hierna bij Lisa weer terecht kan. Het gaat je zo moeiteloos af dit `nomadenbestaan’ knap hoor! Ik denk dat ik in jouw plaats al ergens verwilderd leefde in de Bush Bush…🤪
    Genietse van de vogels, possums, de bandicoot en Mike 😄
    Liefs en hug💞,
    mnq
  2. Wendy Muntjewerf:
    2 mei 2023
    Thanks voor je lieve berichtje!! Het is leuk om te lezen wat mijn verhalen teweeg brengen.
    En ja, ik heb al zo lang een nomadenbestaan.
    Ik denk er niet eens meer over na!
    In mijn volgende blog schrijf ik wel over het meisje. Ze is schattig!!
    Het is vreemd om ineens als een moeder 8 dagen verantwoordelijk te zijn voor zo'n meisje in een mega groot huis. Je stapt letterlijk in moeder haar schoenen. Maar het gaat me goed af.
    En ik ga hier zeker nog genieten!! 🌺🦘🦜
    Knuf knuf👋🌄🫶
  3. Petra:
    24 april 2023
    Geniet van je rust lieverd😘
  4. Cécile:
    1 mei 2023
    Hoi Wen, ik heb me zojuist weer even bijgelezen, en je foto's en filmpjes bekeken. Geweldige natuur- en dierenfoto's gezien (dat blauw-paarse vogeltje! Wow!!!)
    Het verhaal waarin je de ontmoeting met de professor beschrijft, over de vergelijking met het Chronisch Vermoeidheids Syndroom... dat is best heel heftig meidje. Egbert heeft ME (zusje van CVS), en die heeft het er ook vaak over dat de long covid-symptomen erg veel op die van ME (CVS) lijken. Pffff...

Heerlijk om de rust van een eigen huis - met katjes - te kunnen hebben! Net wat je schrijft, lekker eigen tempo. Lijkt me heel fijn voor je. En ja, niets ontspannender dan zitten met een kat-op-schoot :-)
    En dan daarnaast wat inkomsten, van je baan als 'oppas' voor een week per maand. Goed dat je hebt aangegeven dat je niet zult autorijden! Teveel stress is nooit goed, en zeker niet met een mistig hoofd.

Lieve Wen, succes met je baan, en sterkte met je gezondheid, en daarnaast: geniet lekker verder van het land (continent) wat je in je hart hebt gesloten!
    Liefs, Ciel
  5. Wendy Muntjewerf:
    2 mei 2023
    Ah thanks voor je lieve uitgebreide reactie!! 😍
    Jee, wat naar voor Egbert dat hij ME heeft. En ja ik heb gehoord dat het op elkaar lijkt. Heel naar!!
    We gaan het zien. Ik ga nu weer wat meer op mijn eten letten. Wil ook weer vegetarisch gaan eten. Vlees bevalt me toch niet.
    Ik ben nu begonnen met mijn baan. Het is pittig de verantwoordelijkheid voor een lange week dag en nacht.
    Maar daarover schrijf ik een volgende keer!!
    Knuf 🌺👋🌄