Echt vrije dag!!

14 april 2020 - Perth, Australië

Zondag 12 april

Beetje gedesoriënteerd word ik wakker!! Ik heb slecht geslapen want het was heel warm. Ik hoor al veel vogels die een kakofonie aan geluiden maken. Dat betekent meestal dat het gauw licht gaat worden. Dus als ik nog wil plassen voordat alle joggers en hondenuitlaters komen dan moet dat wel nu. Ik kruip onhandig uit de truck en loop snel naar de dichtstbijzijnde boom. Gelukkig niemand te zien. Ik voel me wat gek en heb denk ik even tijd nodig om alles te verwerken. Mike is heel begripvol en lief. Ik probeer nog wat te slapen met zijn armen om me heen. Ik ben de afgelopen jaren op zoveel plekken wakker geworden maar iedere keer is het weer even wennen!! Dan blijft er dat ontheemd gevoel dat ik nergens echt thuishoor!!

Als het echt licht word rijden we naar de Mac Donald!! In de hoop dat die open is voor een normale wc, maar dat is natuurlijk niet het geval. Via de drive in dan maar koffie gehaald en croissants!! We rijden naar het strand en zijn eigenlijk allebei even stil. Een beginnende romance is niet makkelijk in een covid wereld. In stilte rijden we door de verlaten straten. Allebei met onze eigen gedachten.  We kunnen nergens anders heen dan het strand realiseren we ons. We zijn moe en mike wil zo graag alles voor me doen. Me alles laten zien en me overal mee naar toe nemen!! Maar hij beseft ook dat het nu allemaal niet mogelijk is!!

Bij het strand zijn er al wat mensen en heerst er een gezellige sfeer!! Er speelt zelfs iemand op een soort trompet. Door dit slaat bij ons ook weer de sfeer om. Schouders eronder en we maken er gewoon een gezellige dag van. Mike haalt 2 stoelen uit de truck en een klein tafeltje. Naast onze koffie en croissants maakt hij ook melk en banaan met muesli!! Zie foto. Ondertussen kijken we naar alle mensen die voorbij komen en de meeste mensen maken graag even een praatje!! Bv een oudere dame die eindelijk weer even op haar kleinkind mag passen die ze weken niet heeft gezien. Of die halve hippie die denkt dat de covid opgezet plan is door de farmers (farmaceutische industrie).

Na het ontbijt lopen we naar het strand!! En nemen we een frisse duik. Australië heeft echt heel helder water en alle zorgen glijden van me af. Wat kunnen gevoelens en emoties toch snel weer omslaan!! We luieren op het strand en Mike laat me zijn nieuwste nummers horen die hij heel graag wil opnemen!! Er zitten ook een paar gevoelige nummers bij en dan moet ik ineens toch huilen. Muziek doet wat met je gevoel. En Mike heeft een hele warme stem. Hij vindt het mooi dat ik moet huilen om zijn liedjes. Maar ik huil ook gewoon om alles even. Het lucht wel op!! We praten over onze levens en wat we belangrijk vinden!!

Bij het strand zijn wc's en douches!! We besluiten ons op te frissen en daarna wat te eten. Gewapend met ontsmettingsmiddel is het douchen een hele onderneming!! Wat raak ik aan, wat doe ik eerst etc. Best vermoeiend!! Maar ik voel me fris en weer een beetje mezelf!! Mike heeft de wijn open gemaakt en heeft allemaal lekkere hapjes uit zijn truck getoverd!! Yes, wijn......wat kun je daar soms behoefte aan hebben.

Dan gaat Mike telefoon!! Het is Leigh en ze vraagt of we zin hebben om langs te komen want ze geeft een voor het huis straat distance feestje. Dat klinkt gezellig!! Mike vraagt gelijk of we dan voor haar huis mogen kamperen. En dat is geen probleem!! Naast Leigh is er nog een vrouw Diane. En een man Andrew. En de wat oudere buurman komt ook nog even buurten. Diane is een care taker net als ik. Ze maakt zich druk dat het persoonsgebonden budget niet goed is geregeld in Australië!! Etc etc. Andrew, een vrijgezelle man blijkt een autistische zoon te hebben en heeft zijn budget uit handen gegeven. Diana bood gelijk haar hulp aan. En toen ze erachter kwam dat ik ook aardig wat kennis in huis heb, vroeg ze gelijk mijn nummer. Intressant weer!! Na teveel wijn en volkomen lekgeprikt door de muggen nemen we afscheid van elkaar. Mike heeft wel wat voor de jeuk. Een wit goedje wat erg stinkt. Soort magnesium. Hij smeert het op alle aangedane plekken en ik mag absoluut niet krabben. Je kunt wel bedenken hoe idioot ik eruit zag......En rook. Maar met al die witte stippen hoorde het ook wel weer bij Pasen.

Welterusten allemaal!! En vergeten om veel foto's te maken vandaag!!

Dikke knuffel en sterkte ook voor jullie allemaal want emoties kunnen je zomaar overkomen. 😘🧚‍♂️🏖🍷

1. Esther Wolters:
    HELP !! Wij kunnen je hulp ook hard gebruiken 😢😢
  2. Wendy Muntjewerf:
    14 april 2020
    Dont worry!! Ik vond haar namelijk niet zo heel erg aardig. Beetje iets te aanwezig. Maar I will be back hoor!!
  3. Igor Wijnker:
    14 april 2020
    Ik had graag een foto van jou met die witte stippen gezien, Wendy!
    Take care there, dear.
  4. Wendy Muntjewerf:
    14 april 2020
    Haha.....snap ik!! Wie weet komt dat nog een keer. Want ik vergeet dus geregeld muggenspray!! 😅🦟