Donderdag 9 juli

9 augustus 2020 - Eighty Mile Beach, Australië

Het fijne van op een camping verblijven zijn de warme douches, dus die ochtend daar eerst heerlijk van genoten. En dan gaan we op zoek naar de kano's en de rivier. We vinden het alle twee snel en we slepen 2 kano's naar het water. Alhoewel, de rivier is prachtig maar heeft niet zoveel water. Zodra ik me in de kano laat zakken zie ik tussen mijn benen ineens een vrij grote spin. Nou ben ik niet bang voor spinnen maar in Australië in de outback zijn er ook gevaarlijke soorten. Terwijl ik nauwlettend mijn oog op de spin hou, roep ik voor de zekerheid Mike. Just to make sure......😅🕷 maar het blijkt een huis tuin en kano spin te zijn. Toch mag hij niet meevaren, doei spin!! We roeien enthousiast weg maar na een paar meter stranden we al. Het water staat veel te laag. Ok, dat was een kort tochtje haha....!! Zie video Maar toch grappig om even me te maken. We peddelen wat heen en weer en besluiten daarna naar het plaatsje marble bar te gaan. 🛶

Marble bar is weer een historische plek maar ook weer duur. We lunchen met brood en beleg in een mooi park. En daarna in het kleine winkeltje wat nieuw eten inslaan. Daar horen we dat er ook een 2e hands winkel is. Ik mis mijn vest dus we besluiten een kijkje te nemen. Het blijkt een 2e hands winkel annex infocentrum annex museum te zijn.  Erg grappig!! De vrouw is superaardig en laat ons van alles zien. We vinden een vest en een plastic bord.

Bij de vetenarian hoorde we over een nieuw virus in China. Maar eigenlijk wil ik al dat nieuws niet weten. Het is heerlijk om even los te zijn van de wereld. Soms vergeten we dat er een coronavirus heerst in de wereld. Iedere dag lees ik een spreuk voor van een scheurkalender die ik heb gekregen met kerst. Dit keer is de spreuk, leef avontuurlijk en maak keuzes met lef. Lef is een Jiddisch woord en betekent hart. Dus kiezen met lef is kiezen met je hart. Als je dat doet is je leven nooit saai. Nou deze spreuk gaat zeker op voor mij haha!! Misschien soms iets teveel lef haha......🤪

We rijden in 1xDoor naar 80 Mile beach. We checken in bij de camping daar en rijden, jawel je leest het goed, dan rijden we het strand op. Schijnt hier te mogen. En dan bevinden we ons op een ellelange oneindige strook wit zand met kristalheldere zee. Zo blauw en prachtig!! En de schelpen.......wauw prachtig. Dus ik begin gelijk te verzamelen!! Omdat we lang hebben gereden om hier te komen,  begint de zon al wat onder te gaan. We klimmen op de landcruiser en met een drankje laten we ons verrassen door de oogverblindende zonsondergang met magische kleuren. Zucht....!! 🌅

Vrijdag 10 juli

Dagje uitrusten op het strand. Mike neemt zijn vishengel mee en ik een tas voor het verzamelen van schelpen. Niet teveel want het mag vast niet!! Maar het is prachtig om ze ook alleen te bekijken. We hebben bijna het strand voor onszelf omdat we diverse kilometers door zijn gereden. Zo fijn om niet met je spullen te hoeven slepen. De stroming in de zee is vrij sterk maar het water is heerlijk. Zonnen, zwemmen, hapje, drankje......Nice day at the beach!! 🌞