Donderdag 21 januari turtle

11 februari 2021 - Twilight Beach, Australië

We verlaten vroeg in de ochtend Yoganup beach en rijden naar seal creek voor een snelle duik maar er is daar geen camping. Dus rijden we door naar Jondegee camping. Het is een gratis camping maar wel met wc en camping keuken. Het is een kleine camping en we zijn de enige mensen daar. Beetje vreemd!!

We pakken onze spullen uit en dan komen we er achter waarom het hier waarschijnlijk zo rustig is. Het zwermt er van de gemene steekvliegen. Ze landen zachtjes op je maar ze steken gemeen en je houd lang een jeukplek. Met een vliegenmepper volgen we het zandpad naar het strand. Daar is het wat aangenamer en we nemen nog een laatste duik voor het slapen gaan. Dan valt mijn oog op een vreemd voorwerp op het strand. Het is een dode zeeschildpad. Wow wat een beest!! 🐢

Hij is al enige tijd dood en ik vind het toch wat zielig om naar te kijken. Arme schildpad!! Hopelijk heeft hij een mooi leven gehad. Zijn schild is prachtig!! 😕

Vrijdag 22 januari

Ik wil eigenlijk niet de landcruiser uit vanwege die rottige steekvliegen. Het is vermoeiend om steeds om je heen te kijken. Mike heeft gedroomd van de schildpad en wil zijn schild graag meenemen zodat de schildpad toch nog een beetje voortleeft. Ik heb mijn bedenkingen. En ik weet ook niet of het mag. Maar als Mike iets in zijn hoofd heeft.......!! Het is een nogal "ruikend " klusje. 🤭 Ik praat zachtjes tegen de schildpad dat we zijn prachtige schild een mooi plekje gaan geven en dat we hem heel dankbaar zijn. Tja ik ben een softie!!

We laten het schild wat drogen in de zon. We scrubben onze handen met olie, citroen, suiker en koffie. Mike heeft nog nooit zulke zachte handen gehad haha....!! Maar het helpt tegen de geur. 😊

Ik wil niet langer op deze plek blijven vanwege de steekvliegen maar ook omdat onze voorraden op zijn. We pakken in en ook de turtle. Die krijgt in plastic en in een oud shirt een mooi plekje op het dak.

We kunnen niet veel verder rijden omdat we anders de grens overgaan naar het zuiden waar wel lockdowns zijn. Dus we rijden weer terug naar Esperance. Daar op dezelfde overflow camping maar een andere spot haha......gaan we tot maandag uitrusten, boodschappen doen, wassen en een plan maken voor de aankomende dagen. Ik trakteer Mike op een bioscoopje. Een Australische film genaamd "the dry ". 🌞

Maandag 25 jan.

We besluiten de great ocean drive te gaan verkennen. Het is vanaf nu een strand vakantie geworden en we rijden langs de kust onderlangs naar Denmark waar we weer gaan logeren bij Susie en Aly. Maar zover zijn we nog niet.  De great ocean drive brengt ons langs mooie binnenwegen en langs de mooiste stranden. Bij chapman beach krijgen we te horen van een ranger om daar vandaag niet te zwemmen vanwege een 2 meter grote haai die er vrolijk rondzwemt. Ok, dan slaan we dit strand maar over. 🦈

We willen toch graag even zwemmen want de temperatuur loopt aardig op in de landcruiser zonder airco. We komen aan bij twilight beach. Een druk surfstrand met enorm veel mensen zowel op het strand als in het water. Er staat een enorm gevaarte voor het strand en het blijkt het sharkalarm te zijn. Dus wat kan ons nog gebeuren........!! Een frisse duik. Het went nog steeds niet echt, dat ijskoude water. Maar het frist wel op. We lunchen op het strand en net als we weer in de landcruiser willen stappen horen we een luid alarm.

Het sharkalarm gaat af en het is verbazingwekkend hoe snel mensen dan uit de zee rennen. We zien niks, geen grijze vin boven water. Een surfmeisje heeft een sharkapp op haar telefoon en zij verteld dat het om een 4 meter witte haai gaat. Oei thats big!! Ik blijf nog even over het water turen.....maar ik zie niks. Mike is een schat maar geduld is niet zijn sterkste kant. Dag haai, bedankt dat je niet aan ons heb gepeuzeld. 🤣🤣🦈

1. Adrienne:
    11 februari 2021
    Jeetje!!😱🦈 ik had de frisse duik sws overgeslagen🤣 hahaha