Dinsdag 6 oktober

23 oktober 2020 - Denmark, Australië

We worden vrij laat wakker en ik schrik er eigenlijk van. Ik blijf dat zonde vinden van mijn dag. Maar Mike wijst me erop dat rust ook belangrijk is en trekt me weer in bed. Maar he, dat is geen rust haha. ☺

Dale is vandaag thuis en neemt ons mee op een orchidee walk in het natuurgebied rondom hun huis. Het is lastig om die kleine orchideeën te spotten. Ze zijn klein en ook moeilijk om te fotograferen. Dale weet alle namen en ik vind de Honey Bird orchid het bijzonderst. Het heeft echt de vorm van een vogeltje. Ik heb een plaatje van het internet afgehaald om jullie een idee te geven.

Mike en ik rijden daarna naar een tipop shop. Een 2e hands winkel naast een inlever grofvuil gebied. Op zich handig. Het is een beetje vies onoverzichtelijk geheel maar wel grappig om even te kijken. Op de terugweg blijf ik me verbazen over de prachtige gele bloemen in de velden waar we doorheen rijden. Dat is granola weet Mike. Die gele bloemen worden overal in verwerkt zoals in boter en olie etc. Intressant weer. 🌼🏵

We stoppen bij een openbare toilet want ik moet natuurlijk weer plassen. Na het plassen was ik mijn handen en naast me staat een klein meisje van 4 die probeert de kraan open te krijgen maar ze kan er net niet bij. Ik help haar graag want ik zie verder geen ouder in de buurt. Maar aan een open kraan heb je niet veel als je er je handjes niet onder kan steken. Ik vraag haar netjes of ik haar mag optillen en dat vind ze een goed idee. We lachen en hebben even een gezellig momentje. We kletsen wat over ons haar (We hebben allebei lang haar) en nemen dan weer afscheid.

Maar terwijl ik de wc uitloop besef ik dat ik dit eigenlijk niet had mogen doen. In deze corona wereld moet je afstand houden. Kun je andere niet meer spontaan helpen. Ik voel me bezwaard. Ik ben blij dat ik in West Australië woon op dit moment. Want in Nederland had ik dit niet kunnen doen, maar toch houd het me bezig. Ik ben iemand die snel iemand helpt of aanraakt. Maar ik zal moeten leren om daar voorzichtiger mee om te gaan.

Terug bij het huis geeft Dale aan dat we wel citroenen en avacado's mogen plukken van hun boom en mee mogen nemen. Nou dat laat ik me geen 2x Zeggen. De citroenen zijn megagroot en voor de avacado's klim ik dapper in de boom. Maar dat heeft geen zin want ze hangen allemaal aan de buitenkant. Daar hebben we een stoel en soort stok voor nodig. Via het hek kan Mike aardig wat avacado's plukken. Jammy,  dol op dit soort verse producten!! 🍋🥑☺

Mike en ik willen nog een keer naar het strand want morgen reizen we weer door. We willen de ondergaande zon zien en besluiten Luna ook mee te nemen. Het is een schat van een hond. Beetje opgepropt op mijn schoot in de landcruiser haha. Maar Luna vind alles best. Suzy apt dat ze ook na het werk naar het strand komt. De ondergaande zon levert veel mooie foto's op. Zanderig maar voldaan en blij rijden we weer naar huis. Laatste avond in Denmark. Bedankt lieve Suzy en Dale voor jullie warme gastvrijheid!! 😘