Dinsdag 14 juli

14 augustus 2020 - Derby, Australië

We rijden richting Derby. En ik vind het nog steeds geweldig om Australië vanuit de landcruiser te ontdekken. Het is net real life tv. Maar nog steeds weinig dieren in het echt. Ze verstoppen zich voor trouble tinker zegt Mike. Ja erg grappig!! 🦘

Voordat we in Derby aankomen stoppen we bij een toeristische trekpleister. Een mega grote beobap tree (hopelijk schrijf ik het goed). In die grote boom zit een gat en vroeger werden daar aboriginals slaven in gevangen gehouden. Moeilijk te bevatten dat daar in die boom allemaal mensen opgepropt zaten te wachten totdat ze werden afgevoerd naar de boten voor de parelbuisness. Want daar werden de slaven uiteindelijk voor ingezet. Afschuwelijk wat mensen elkaar aandoen. Zie foto's 😥

In Derby tanken en dan door naar windjana gorge. Ik heb 1 bruine arm van het uit het  raam hangen van de landcruiser haha....!! En ook moet ik nodig mijn kleren wassen. Had ik nu maar meer meegenomen!! 🤔 Ik heb een korte broek van Mike aan en die blijft zitten door bretels haha...!! Dus niet op mijn uiterlijk letten op de foto's. 😄

We parkeren op onze plek op de camping en met rugtas met water en eten gaan we het biljoen jaar oude devonium reef ontdekken. Zin in!! Je kunt er nog steeds koraalfossielen op zien. We wandelen in een prachtig historisch natuur gebied met aan beide zijde een enorme muur van steen en rotsen. Raar idee dat waar je loopt lang geleden onder water heeft gelegen. Again een waanzinnige ervaring!! Zie foto's en filmpjes. 🏞

We wandelen langs een zandbank en water en dan ineens ziet Mike echte krokodillen in het water. Je moet goed kijken maar dan Zie ik ze ook. Frech water krokodillen die gelukkig niet zo groot worden. Terwijl we naar het water staren horen we ineens een luid gesis. NEEEE.....Mike stapt bijna met zijn gympie in de bek van een krokodil. Het beest lag heerlijk te zonnen op het zand en was moeilijk te zien. Mike trekt wit weg. En deinst achteruit. Hij wil graag zijn voet behouden. Geschrokken kijken we naar de krokodil die rustig verder gaat met zonnen. We maken gauw foto's en filmpjes en lopen daarna met een grote boog om hem of haar natuurlijk heen. 🐊

Mensen die het toevallig zagen zijn ook geschrokken en ze dachten dat we de krokodil wel hadden gezien. Iedereen die we daarna spreken noemen de krokodil Hollywood. Hij ligt daar maar terwijl iedereen foto's maakt en best dichtbij om hem heen loopt. Maar......ik heb een echt dier gezien en ook nog van heul dichtbij. 🤪 Later zien we ook nog een kangeroe of Walibi . Zoals Mike me verbeterd. Ach ja,  het springt!! 🦘  We bewonderen de prachtige rotswanden en we lunchen midden in al dat prachtigs. Veel te snel zakt de zon naar mij idee naar beneden. Dat geeft wel een magisch licht op de sprookjesachtige omgeving. Maar hier blijven in het donker is geen goed plan........dan zie je die krokies helemaal niet liggen natuurlijk!!

Op de camping is het ook al snel donker en na het eten ga ik met toilettas naar de douches toe. Het is een beetje gek gebouw en ik loop er een paar keer omheen totdat ik het vrouwen gedeelte heb gevonden. Nou.....dat had ik beter niet kunnen doen. Ik heb in het pikkedonker ineens geen idee meer welke kant ik op moet lopen. Schichtig kijk ik alle kanten op voor een aanwijzing. Oh hemel, ik heb werkelijk geen idee!! Geen mobiel bij me alleen mijn tandenborstel. Lukraak loop ik een kant op. Maar alle landcruisers die ik zie .....No Mike. Ik loop links, loop rechts. Raak aardig in paniek nu in het donker. Roepen heeft natuurlijk ook geen zin op zo'n grote camping. Hoe stom is dit!! Ik loop weer terug naar de douches. Hmmm.....het was niet ver lopen dus ergens deze nacht moet ik weer bij mijn bestemming komen. Rustig ademhalen en vanuit 1 punt alle kanten proberen. Ik ben heel lang aan het rondlopen en het huilen staat me nader dan het lachen. Maar met veel geduld vind ik onze landcruiser. Mijn god.....wat kan een mens dan blij zijn zeg!! Mike vroeg zich al af of ik alleen op avontuur was gegaan. Ik vertel hem mijn angstig avontuur. En hij snapt er niks van. De douche is niet ver weg. Ja dat dacht ik ook toen ik erheen liep. Maar hij lacht me toch een beetje uit. Maar wie het laatst lacht......!! Nadat hij was gaan plassen......had hij precies hetzelfde. Gelukkig, ik ben niet helemaal koekoek!! 🙈🌛

Doodmoe van al die avonturen vallen we al snel in slaap. Totdat ik wakker word van een geritsel bij de landcruiser. Oh help, wat is dat nou weer!! Ik kijk uit het raam en zie een mega grote kangeroe aan onze ontbijt banaan knabbelen. Ik wrijf eerst maar even in mijn ogen maar ik droom niet. Ik maak Mike wakker en hij springt gelijk uit de landcruiser om het beest weg te jagen. Maar de kangeroe laat zich niet zo makkelijk van al dat heerlijks wegjagen. Dus Mike geeft hem voorzichtig een schop met zijn schoen. En uiteindelijk hopt en hipt hij weg. Ik ben nog wat beduusd. Achteraf had ik hem wel die banaan willen voeren. Had leuke foto opgeleverd maar net uit je slaap werken je hersenen niet zo goed!! Maar weer een echt dier gezien in het wild dus het gaat de goede kant op.  🦘😄 Maar nu toch echt gaan slapen en dat lukt wel na al die indrukken!! 💤💤

1. Patricia:
    14 augustus 2020
    Wat geweldig weer om te lezen Wendy wat maak jij een hoop mooie avonturen mee en wat een prachtige natuur. Living the dream back to basic, down under met een echte ozzie😍
  2. Wendy Muntjewerf:
    20 augustus 2020
    Thanks Patries!! Ja de hele vakantie was een groot avontuur die ik nooit meer zal vergeten. En dat kan inderdaad alleen met een echt Aussie. Who know the ways!! 😉
  3. Maureen:
    16 augustus 2020
    Juist hip, die broek met bretels!
    Prachtig weer allemaal!!! Xxx