Denmark and the beaches oktober

22 oktober 2020 - Denmark, Australië

Zaterdag 3 oktober

Na ontbijt neemt Suzy ons mee naar lights beach. De stranden in Australië zijn adembenemend. En down south zijn er op de stranden veel grote rotsen en stenen. Dat geeft het geheel een wat robuust en grillig karakter. Maar de zee is zo blauw en je hebt ook kans op het zien van walvissen dit tijdstip van het jaar. (Maar niet als Wendy  op het strand is)Het weer is alleen nu koud en regenachtig. Niet echt strand weer zal ik maar zeggen. Luna de hond maakt het niks uit. Die voelt al dat er iets staat te gebeuren en loopt al enthousiast naar de deur. 🐕

We maken een lange strand wandeling en ik zie van alles in het zand waaronder ook een aangespoeld portugees oorlogsschip. Weet ik ook pas sinds kort dankzij Facebook vrienden. 😅 Een zeer gevaarlijk soort kwal met giftige dodelijke lange tentakels. DEgene die ik zag, zag er meer uit als een opgedroogde....eh blauwe piemel. Maar volgens insiders evengoed gevaarlijk. Tja, om sommige piemels kun je maar beter met een boog omheen lopen. Het maakte wel dat ik tijdens de wandeling wat meer naar beneden keek. Ik wil geen giftige blauwe piemel tussen mijn tenen. 🧐

Opvallend was wel dat er heel weinig schelpen op dit strand aanwezig waren. Meer stenen hier dan schelpen. Maar zo'n strandwandeling daar kikker je echt van op. Ik vind het heerlijk om met mijn blote voeten in het zand te lopen, de frisse zoute zee te ruiken en de golven te horen komen en gaan. En je hebt hier hele hoge golven. Dus niet echt verstandig om ver te zwemmen. 🤿 foto's spreken voor zich.

In de avond gaan we met zijn alle naar vrienden van Suzy.  Jen en Mike. Ze geven een BBQ met natuurlijk de nodige drankjes. We kamperen met de landcruiser in de voortuin zodat Mike een drankje kan drinken. Het is erg gezellig en iedereen is lief. Suzy en Dale gaan al op tijd weer naar huis. Ze moeten de volgende dag weer werken. Het is een koude avond maar gelukkig heeft Jen een groot vuur gemaakt. En Mike speelt nog wat gitaar. Een mooie afsluiting van de dag.🐚🔥🌜

Zondag 4 oktober

Ik klim al op tijd uit de landcruiser. Ik moet plassen en ik vind het niet netjes om dat in hun tuin te doen. Binnen komt de hond me al enthousiast begroeten. Beetje dikke vuilnisbak ras achtige hond. Bijna iedereen in Australië heeft een hond. Dat vind ik echt opvallend. Veel te maken met veiligheid. De huizen staan ver van elkaar af en de tuinen om de huizen heen zijn vaak enorm. Een hond slaat alarm bij indringers, niet alleen mensen maar ook dieren. En ook ik heb nog steeds het gevoel dat ik in een groot natuurreservaat woon. Waar niet alleen schattige beesten leven.😳

Na het plassen overzie ik de rommel. Iedereen slaapt nog en ik stroop mijn mouwen maar op. Voor de gastvrouw vast prettig als ze wakker word met haar kater. Ook dat vind ik opvallend in Australië. Er is een hoog alcohol gebruik. In het begin deed ik als vanzelf mee. Gezellig toch, maar ik ben nu wat voorzichtiger. Er zijn teveel uitzonderingen die je iedere keer maakt om te drinken. Ach het is vakantie,  ach deze vrienden zien we nooit,  ach degene is jarig etc. En voor je het weet drink je iedere dag. En daar begin ik niet aan. Maar hier in Australië is het heel gewoon. Het is zo'n sociale gewoonte dat je wel sterk moet zijn om je daar aan te ontrekken. Maar ik wil vooral in deze gekke tijden een beetje goed voor mezelf blijven zorgen. En alcohol lijkt onschuldig maar kan sluipend toch veel schade aanrichten. 🍻

Ik heb daar al menig intressant gesprek over gehad met Mike. Die een bachelor, rock en roll leven achter de rug heeft. Ik probeer hem niet te veranderen maar ik vraag wel wat aanpassingen in onze relatie. En ook hij word ouder en als hij wil blijven zingen en in een band wil blijven spelen,  is het iets wat verstandig om wat gezonder te leven. En gelukkig zie ik dat hij dat ook doet. Behalve gisteravond haha.....!! 😴

Als iedereen uiteindelijk wakker is maken we met zijn 4e Een wandeling. Achter het huis staat een oude "bus ". Jen wil die gaan opknappen en dan verhuren om in te slapen. Achter hun huis loopt namelijk de bibbulmantrack. Die loopt van Perth tot Denmark. Een intressante wanderoute door de natuur. Met op je pad hutjes om in te overnachten. Lijkt me wel wat om te doen. De route duurt 3 maanden.......WAT!! 3 maanden. En weer verbaas ik me over de size van dit land. Very BIG. 🥴

We nemen afscheid van Jen en Mike. We bezoeken een vrije school markt in de buurt en kopen een pot gezonde honing met gember smaak. De man verteld er enthousiast over. In de avond smaakt de honing heerlijk op de pannenkoeken die ik voor iedereen heb gemaakt. Suzy is moe en Dale moet laat werken in het hotel. We kijken met elkaar de tekenfilm "de little prince ". En ik ben aardig verrast over de maatschappelijke diepgang van deze film. Later hoor ik van Mees dat het een boek is die hij voor Frans heeft moeten lezen. 🤴

En dan is er alweer een week voorbij van onze vakantie. Het is ook een beetje een uitrust vakantie. Beetje logeren bij iedereen,  geen haast, beetje rondslenteren hier en daar. En ik weet dat mijn lichaam dat echt nodig heeft, maar mijn geest vind het soms zonde van de tijd. Hup hup,  ik wil dingen zien, meemaken, beleven.......!! Maar Mike kent me ondertussen langer dan vandaag. Hij trapt bewust op de rem. En uiteindelijk ben ik daar blij om. En we maken evengoed genoeg mee. 🤩

1. Adrienne:
    22 oktober 2020
    😘❤
  2. Monique:
    23 oktober 2020
    Fijn om je verhalen weer te lezen, ik mag er nog 4 lezen🤗❤️
  3. John:
    31 oktober 2020
    Ja, petit prince moest Mees voor school lezen!!!