Camping is so much fun but not always!! ☀️oktober 2022

6 december 2022 - Cape Keraudren, Australië

Ik word wakker met zware ogen en hoofd. Oh ja, dat is van het huilen van gister. Lucht altijd op maar niet bevordelijk voor een long covid hoofd. Arme Connie!! Ik kan het maar moeilijk geloven dat ze er niet meer is. Buiten hoor ik Mike rommelen en vloeken. Snel ga ik kijken wat eraan de hand is.

Blijkt dat hij de cruesli die in een plastic container zit, buiten heeft laten staan. De deksel is wat stukkig maar daar is duc tap voor. Maar in Australie zijn er duizende soorten mieren. Van de grote stekende bull ant tot een zwarte ieniemienie mier van maar 1,6 mm. En laten deze mieren nou net at Quandong beach wonen. En ze vinden cruesli schijnbaar heerlijk. Het is een gekroel van jewelste in die cruesli. Ik kijk er gefascineerd naar.

Maar Mike is gefrustreerd en boos. En hij probeert een uur lang om alle mieren eruit te krijgen en de cruesli te redden. Waarom?? Ik heb het hem niet gevraagd. Hij kan nogal mierenneuken🤣 om geld maar koopt vervolgens wel vele six-packs duur bier en dure rum iedere week. Ik vermaak me kostelijk in stilte met zijn strijd tegen de mieren. Ik hoop dat de mieren winnen haha!! 🐜

Uit eindelijk denkt hij dat alle mieren weg zijn maar ik neem voor deze ochtend wel een ander ontbijt!! Wat Mike niet leuk vind na al zijn moeite. Het is mooi geweest at Quandong beach. We pakken in en rijden weer naar Tony en Ann. Dag heremietkreeftjes en miertjes. Bedankt voor de grappige afleiding!! 😍

Bij Tony en Ann is het 1e wat ik doe.......yes douchen. Tony heeft gelijk door dat ik niet echt opgeknapt ben van het kamperen. Hij is lief en vol medeleven. Hij heeft zelf ook veel meegemaakt in zijn leven. Andere kunnen de dingen niet voor je oplossen maar begrip, steun en luisterend oor doet voor mij heel veel. Thanks Tony!!

Vandaag is het boodschappen, wasddag en inpakdag. We gaan morgen weer op weg naar Perth. Going home. Maar Mike wil evengoed nog weer van alles zien tijdens onze terug weg die vele dagen zal duren. We gaan langs de kust terug en Mike heeft een paar mooie plekjes in gedachten. Ik vind alles prima!! Ben in een continue staat van pijn en low energy. Ik functioneer maar ook weer niet. Maar ik blijf genieten van de kleine dingen die aan mijn oog voorbijkomen. Daar is australie te mooi voor.🌄

De volgende dag nemen we afscheid van Tony en Ann. En wensen ze veel succes met hun nieuwe huis in Kalbarri. Misschien ga ik tijdelijk bij hun wonen en helpen in het nieuwe jaar. Maar daarover later. We rijden bijna de hele dag en ik ben zo gaar als boter. Maar Mike wilde naar een bepaalde plek die Rupert heeft opgenoemd. Cape keraudren ofzoiets. Maar voordat we er eindelijk zijn is het al bijna donker. Wel zien wel allemaal wallabies rondspringen. Kleine kangeroes. Echt schattig!! Het gebied grenst aan het strand maar er zijn zoveel rotsen en soort van moerasbomen dat je niet kan zwemmen. Wat in mijn hollandse hoofd nou juist het leukste is als het zo warm is.

Oh en het gebied staat bekend om zijn vele krokodillen. Jippie!! I stay inside. 🐊 Het is best een mooi gebied en de volgende ochtend ga ik toch even kort op avontuur. Hopelijk slapen de krokodillen nog. Tussen de rotsen vind ik een soort badje voor mijn voeten. Mijn eigen spa, whalla!! Maar geen tijd te verliezen. We gaan weer op weg. Waar nu weer heen. Ik heb geen idee!! De australische natuur trekt aan me voorbij en ik vind het fijn dat ik niks hoef te doen en nergens aan hoef te denken. Alleen stom zitten en duf kijken. Daar ben ik de laatste tijd heel goed in geworden. 🥴