Bali Healer heal me!! 😏February 2023

31 maart 2023 - Aubin Grove, Australië

Het is dinsdag, de dag dat ik naar een authentieke healer ga. Ik heb alles zorgvuldig opgezocht en kwam erachter dat deze healer alleen na 4 uur te werk gaat. Special office times!! 🙃 Roline en ik genieten dan ook eerst nog van de vele heerlijke zwembaden. Ik hou niet zo van echt zwemmen. Maar in het water zijn vind ik fijn. Vooral als het werkelijk snikheet is!! 🥵

Roline gaat niet mee naar de healer en besluit een fiets te huren en zo haar me time in te vullen. Ik ga weer met taxidriver op pad. We stoppen ergens om weer een offer te kopen. Maar dit keer betaald de taxidriver het. Wat een lief gebaar. Ik heb hem over mijn situatie verteld en dat ik geen rijke tourist ben. Al voel ik me rijk op veel andere vlakken.

Het is niet de bedoeling dat je een healer geld geeft. Hij mag geen geld ontvangen voor zijn diensten maar je stopt wat geld in het offer en overhandigd dat. Als een soort donatie.  Ik heb een healer gevonden die vrij dichtbij is, maar wel afgelegen. We rijden door kleine dorpjes en door hele smalle zandstraatjes. Maar na een paar keer vragen zijn we dan toch op de plaats van bestemming.

Door een groot hek kom je in een soort dorp op zich. Overal gebouwtjes en tempels, prachtig versierd weer met gouden ornamenten en stenen beelden van denk ik goden. Veel beelden die ik op Bali zie zijn nogal eng. Afschrikwekkend. Ik zou van schrik ook veel offers geven met chippies. Maar meer om ze op afstand te houden. 👹

Op de binnenplaats staan nog meer mensen te wachten. En ik weet van internet info dat dorpelingen voor touristen gaan. Taxidriver wikkelt me nog snel in een prachtige sarong. En stil wacht ik op wat komen gaat. Uiteindelijk roept iemand ons en mogen we naar een andere binnenplaats lopen waar "hij" zit. De healer, de man with a gift.

Hij zit met gekruiste benen op een marmeren terras voor zijn huis. Om hem heen zitten allemaal mensen vol verwachting. Achter hem staat een glazen kast met vreemde potjes erin en huid van dieren. Ook skeletten van ??? iets. Het doet toch wat luguber aan. De man zelf heeft een witte Colbert aan en een wit hoedje op. Lijkt op een hoedje van de slager waar ik mijn vlees altijd kocht. Maar misschien moet je aan andere dingen denken Wen!! 😜 Hij heeft lang haar in een staart gebonden. Maar ik vraag me af of zijn haar echt is. Het is meer een grijs touwerige substantie. Ziet er ook ongewassen uit. Lijkt meer op een staart van een dood beest. Hij heeft lange nagels met rode nagellak op. Tja, wat zal ik er eens van zeggen. Hij is een karikatuur van zichzelf.

Ik mag ergens op het hoekje gaan zitten van het terras en de healer lacht even lief naar me, of sarcastisch dat was me even ontgaan. Hij bied me een sigaret aan en ik ben even uit het veld geslagen. Ik zeg wat beduusd no thank you. En iedereen lacht terwijl ze allemaal om me heen aan het roken slaan. Misschien bied hij me zo ook een borrel aan. Misschien dat ik die niet weiger. Want ik voel me wat ongemakkelijk in deze bizarre omstandigheid.

Hij behandeld eerst allemaal andere mensen en raakt ze aan, rookt en praat aan 1 stuk door. Jammergenoeg versta ik er niks van. Maar ik ben ontzettend nieuwsgierig wat hij allemaal zegt tegen deze mensen. 1 vrouw is hier al veel keren geweest en is vrij goed hersteld van een beroerte. En allemaal dankzij deze fantastische man. Nou dat belooft wat!!

Ondertussen is er nog een tourist aan komen strompelen. Ze komt van Spain en woont al een half jaar op bali. Ze is danseres en heeft haar knie bezeerd. Nu kan ze haar danswerk niet meer goed uitvoeren. Ze heeft geen idee hoe dit allemaal werkt en is hier alleen. Ze klamt zich aan mij vast want niemand, behalve taxidriver spreekt Engels. Ook de healer niet. Ik geef haar fluisterend wat info. Bv over de donatie. Ze wil nog zoveel meer vragen maar we worden streng aangekeken......ssst!!

Als ik aan de beurt ben geef ik aan dat ik de spaanse danseres wel voor wil laten gaan. Dan kan ze taxidriver als vertaler gebruiken. Want anders is haar trip hierheen voor niks geweest. Dan kan ik mooi kijken wat de slager, eh healer met haar gaat doen. Kan ik altijd nog wegrennen. 🏃‍♀️

Healer begint haar wat vragen te stellen. Heeft ze enge dromen, heeft ze pijn in haar buik etc etc. Ze geeft steeds "nee" als antwoord. Hij pakt haar handen en duwt keihard op de nagels van haar vingers. Ze gilt het uit en probeert haar hand weg te trekken. Maar healer is nog niet klaar. Ook de andere hand krijgt een pijnlijke behandeling. Tranen schieten in haar ogen. Ik heb met haar te doen. Ze komt erg onzeker over. Healer begint verschillende plaatsen op haar lichaam aan te raken en ook haar knie.

Uiteindelijk komt healer tot de conclusie dat ze dark energy in zich heeft en hij heeft voor flink wat geld de remedie voor it. Namelijk, een kleine diamant inslikken. DE WAT!! 😳 Maar ik hoor het goed. De diamant zal haar van alles genezen en hij lacht zijn bruine tanden bloot.

Yeh right en ik probeer mijn lach die komt boven borrelen te onderdrukken. Ik heb liever een diamant aan mijn vinger dan hem ergens uit mijn poep te moeten vissen. Maar ik hou me in. Danseres begint zenuwachtig te worden. Ze heeft niet zoveel geld. En ze weet niet hoe ze uit deze situatie moet komen. Ze kijkt me smekend aan. Voor mij is het simpel. You don't have. Thank the man and go.

Maar de healer wil een vervolgafspraak. Hij gaat de diamant regelen voor haar en zij gaat op zoek naar geld. Hij voelt waarschijnlijk haar onzekerheid.Hmm, dit voelt niet helemaal ok. Dus stiekem maak ik haar duidelijk dat ze dat niet moet doen. En uiteindelijk geeft ze wat vage beloftes en gaat er nog steeds hinkend vandoor.

Ah, ik ben. Ik ga voor healer zitten en hij raakt me hier en daar aan en stelt me wat vragen. So far, so good!! Dan geeft hij me een wierrook stokje die ik tussen mijn handen moet houden en de rook zal mijn energie om me heen schoon maken. Er komt nog een man naast me zitten en ook hij krijgt een stokkie. De geur is overweldigend en het prikt in mijn ogen. Ik zweet me dood en ik ben er eigelijk allang klaar mee. Maar wie A zegt zal B ook ervaren. 😬

De healer gaat er vandoor. Ik denk dat hij pauze neemt ofzo. Ik kijk om me heen. Veel mensen zijn er niet meer. Ik kijk naar taxidriver maar die gebaart me te bidden. Stil te zijn en iets te doen met me stokkie waar ik geen weet van heb. De man naast me zit zo stil als een standbeeld. Ok, ik ga me best doen. Soort meditatie. Hoe moeilijk kan het zijn. Maar al snel gaat mijn been slapen, krijg ik pijn in mijn rug en wil ik bewegen. Ik word boos. Ik heb geen zin om naar deze mensen te luisteren en stil te zitten met een stom stokkie.

Ik besluit lekker mijn benen te strekken en achter over te leunen. Kan mij het schelen. Als healer terugkomt lijkt hij er geen probleem mee te hebben. Ik denk dat we elkaar sowieso raar vinden. Hij begint exact hetzelfde te doen als bij de danseres. En holy moly die nagelduw grap doet heel pijn. Maar ik kan veel hebben dus ik geef geen kick. En dat gun ik hem ook niet. Met mijn rug naar hem toe masseert hij mijn hoofd en geeft aan dat kwade geesten mijn hersenen al zachter hebben gemaakt. Ik denk zelf dat het mijn conditioner is maar alla!! Hij duwt weer op mijn nagels maar nu zachtjes. Hij vraagt of het pijn doet maar nee, natuurlijk niet. Je aait nu bijna, grappemaker. Maar de mensen om me heen zien het als een wonder.

Ik heb allang besloten dit niet serieus te nemen maar ik wilde het graag meemaken. Hij stelt me veel vragen en ik besluit overal ja op te zeggen. Tot grote vreugde van healer. Ik speel alles gewoon mee. Taxidriver is erg onder de indruk zie ik. En ja hoor, ook ik zal beter worden door het slikken van een diamant. Ik moet inwendig lachen. Ik ben niet onzeker en ik laat me zeker niet beinvloeden door deze man. Dus ik bedank hem vriendelijk voor zijn "kunsten" en sta op. Maar taxidriver is under his spell. Ik moet geld zien te vinden, een nieuwe afspraak maken, ik kan daardoor beter worden.

Nee, ik ben moe en ik heb lang genoeg Julia Roberts gespeeld. En ik loop gewoon weg van deze situatie. Dag slager!! Wat ik van mezelf weet is dat healing van binnen zit. Dat ik vertrouw op mijn eigen kracht. Natuurlijk ga ik weer beter worden. Zonder diamant, zonder veel geld te spenderen en zonder hocus spocus. Puur vertrouwen hebben in mezelf. Met hulp van al mijn lieve vrienden en family. Die in mij geloven en van mij houden. En ik van hun. Er is geen sterker medicijn dan liefdeskracht. Dus......gauw terug naar Roline. Waar we samen met een borrel lachen om deze gebeurtenis. Met een lieve zwerfhond aan mijn voeten. Die mijn gevoel begrijpt en er gewoon is elke avond. Niks meer, niks minder!!

De volgende dag pakken we onze spullen en zit ons avontuur erop. Wat was het bijzonder, speciaal en geweldig. Wat heb ik genoten. Het was een heerlijke afleiding van alles wat er speelt in mijn leven. Met pijn in mijn hart neem ik weer afscheid van roline. Tot gauw lieve vriendin. Een nieuwe taxidriver brengt me naar het vliegveld. Ik vertel hem voorzichtig over de healer en hij begint te lachen. Niks van geloven hoor zegt hij nuchter. Allemaal geldklopperij. Just believe in yourself!! En dat ga ik zeker doen!! 🥰

Even kort hoe het nu met me gaat. In een andere blog zal ik wat meer activiteiten beschrijven wat ik in de tussentijd heb gedaan. Het gaat vrij goed met mij. Ik woon nu vooral bij Lisa. Een alleenstaande moeder en een ontzettende lieverd. In het weekend zie ik Mike en doen we samen dingen. Omdat de bodem van mijn geld een keer zichtbaar word heb ik toch een Klein baantje aangenomen. Ik ga 1x per maand een hele week op een meisje passen van bijna 3. Moeder is alleenstaande en werkt van huis. Maar 1 keer in de maand moet ze een week weg.

1 week werken en dan weer 3 weken vrij. Dat moet me lukken. Ik heb wel aangegeven dat ik niet ga autorijden. Dat kost me teveel energie die ik niet heb. Het meisje gaat 2 dagen naar een kinderdagverblijf maar moeder gaat vragen of de buurvrouw haar heen kan brengen. Trots op mezelf dat ik mijn grens heb aangegeven. Mijn oude Wendy zou ongetwijfeld in de auto zijn gestapt.

In een andere blog zal ik jullie meer vertellen over mijn long covid en hoe het daar nu mee gaat. Ik ben in gesprek met een chronic fatigue professor. Een oom van Lisa. Hij is een enorme hulp voor mij op dit moment. Hij maakt het begrijpelijk voor me en geeft tips en handvaten.  En dat ik me zeker niet aanstel. Er zijn nu hersenscans gemaakt bij long covid patienten met hoofdpijn zoals ik waar een duidelijke zwelling zichtbaar is in de hersenen. Pittig om te horen maar realiteit. Maar in een andere blog zal ik daar meer over vertellen.

Ik ben bijna jarig en ga dit met Mike en vrienden vieren. Ik ben volgende week even in Toodyay. Dus geen WiFi. Dus wees niet teleurgesteld als ik niet snel reageer op een berichtje. 🥳

Love you all en tot gauw!! 😍😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. René:
    31 maart 2023
    Hoi Wendy, wat een verhaal weer zeg🤣
    Leuk om te lezen is het zeker..!!
    Oplichting eerste klas, zeker als je een nuchtere Noord-Hollandse bent prik je er snel doorheen natuurlijk.. Maar goed, niet geschoten is altijd mis he. Wel knap dat je de sessie uit heb weten te zitten.. Veel plezier en succes met je nieuwe job en alvast heppie beursdee🎉🎉
    Grtjs.
    R.
  2. Wendy Muntjewerf:
    Ah lief, Dankjewel!! 😘🥳
    En ja het was weer een heel avontuur.
    Zo stiekem weg maak ik heel wat mee. 😊
    Fijne pasen🐇🐰
  3. Monique:
    31 maart 2023
    ha ha🤣🤣 hilarische verhaal lieverd. Love you💜💜💜 daar heb je vast en zeker meer aan😉🥰😘.
  4. Wendy Muntjewerf:
    Zeker te weten. Veel meer!! ❤️❤️❤️❤️😘
  5. Corine hoogvorst:
    31 maart 2023
    Je komt er weer boven op wendy. Want de kracht van zelfvertrouwen en liefde van al jou familie en vrienden. Zullen je helen. Dat geloof ik. Xxx!corine
  6. Wendy Muntjewerf:
    Yes, ik geloof dat ook.
    Dikke knuffels 💕😘
  7. Igor Wijnker:
    2 april 2023
    Wow, wat een verhaal. Hartstikke goed en geestig beschreven ook.
    Je nam ons echt helemaal mee naar die plek en die hilarische healer.
  8. Wendy Muntjewerf:
    6 april 2023
    Dankjewel, een compliment van een echte schrijver doet me natuurlijk goed. 😊
    Weet nooit of de humor overkomt!!
    Maar het hele schrijven vind ik zelf fun om te doen. Dus daar ga ik maar gewoon mee door!! 🤩