Bali adventure. February 2023

8 maart 2023 - Aubin Grove, Australië

En dan is het zover. Ik vlieg op 18 February naar Bali om mijn visum te verlengen. 1 maart vlieg ik weer terug. Ik blijf het een vreemde regeling vinden. En vooral slecht voor het milieu. Maar het is volgens alle backpackers met hetzelfde probleem de goedkoopste oplossing. Mijn vriendin Roline uit Holland is al op Bali en ik ben zo blij dat ze ook naar Bali is gekomen. Samen is veel leuker dan alleen en ik heb heel veel zin om met haar bij te kletsen over alles.

Ik voel me redelijk gelukkig. Wel hoofdpijn en moe maar het is te handelen. Toch overvalt me het op een vliegveld zijn weer. Het is zo druk op Perth airport en waar moet ik heen. Heb ik alles wel bij me. Dus mijn wazige hoofd maakt overuren. Inchecken, tassen controle, heb alleen handbagage mee. Maar Mike heeft een flesje speciaal drinken gemaakt voor Bali beli. Was ook op het nieuws. Het water in Bali is absolutely not drinkable. Ook geen ijsklontjes accepteren etc. Mike hoorde over dit drankje van zijn zus. Maar ja, je mag geen vloeistoffen mee dus dat werd weggegooid. Ik had wel pillen gekocht bij chemist en tabletten om minerals aan te vullen bij vocht tekort. Ik was goed voorbereid.💪😄

De vlucht ging best snel. Drie en half uur. En de lieve dames bij het reisbureau hadden voor alles gezorgd dus in Bali kon ik zo doorlopen met al mijn papieren en gezondheid toestanden. Roline waarschuwde me dat zij heel veel problems daar mee had. Maar ik had alle papier werk bij me, yes!!

Hoteltaxi was snel gevonden en het was ondertussen al avond. Het verkeer in Bali is druk, luidruchtig, weinig regels en veel, heel veel verkeer. Vooral scooters. Ik denk dat ik er duizenden heb gezien tijdens de vakantie. Bij het hotel stond roline me al op te wachten. Met wijn, yeeeh!! Even bijkomen en bijkletsen. Maar ook slapen want ondertussen is het best laat geworden. Dat komt ervan als je de halve avond vaststa in een bali file.😳

De volgende dag na het ontbijt gaan we de omgeving verkennen. Het is warm, drukkend weer in Bali en zo rond de 30 graden. We besluiten het strand op te zoeken. Om daar te komen lopen we door de volgepropte straatjes met allemaal toeristische winkeltjes en andere aanbieders voor toeristen. Als je door zo'n straatje loopt hoor je continu, Madam, nice shop, come look. Massage, pedicure, manicure, madam,taxi. Where are you from? Etc etc. Je wilt ook niet onbeleeft zijn dus herhaal je als een langspeelplaat dat blijft hangen, no thank you, no thank you!!

Als we eindelijk bij het strand aankomen ben ik er helemaal moe van. En dan dringt het tot me door wat ik zie op het strand in legian, het plaatsje waar we zijn. Het strand ligt bezaaid met afval. Het lijkt wel alsof we op een vuilnisbelt zijn. Ik had witte stranden verwacht met blauwe zee. Maar het water ziet zelfs bruin. Verderop is een bulldozer al het afval op 1 hoop aan het schuiven maar het lijkt onbegonnen werk. Continu spoelt er uit zee troep aan. Mijn hersenen moeten dit even verwerken.

Er staan wel ligbedden overal maar die staan er wat verloren bij. We lopen wat stil een eindje langs het strand.Roline en ik hebben trek in koffie. Niet sterke Bali koffie met prut, maar cappuccino. Maar ineens word het donker en begint het enorm te stort regenen. We proberen ergens te schuilen. En zo in de regen met alle troep om ons heen begint mijn bali avontuur. 😅

Voordat ik alles over bali verder ga vertellen, even een update waar ik nu ben en hoe het op dit moment met me gaat!! Ik ben na bali een paar dagen bij Mike en zijn ouders gebleven. Mike is nog steeds lief en is bereid me te helpen maar zijn lifestyle past niet bij mijn langzame, herstellende leven. Hij heeft niet zoveel geduld en is te onrustig. Hij heeft dus zijn eigen leven en af en toe zien we elkaar. En nu woon ik zolang bij Lisa in Perth. Ik heb een terugval in mijn long covid op dit moment. En heb een pittige oogontsteking. Ik wilde zo snel mogelijk een aupair baantje regelen maar op dit moment is het verstandig om weer eerst mijn rust te pakken.

Ik heb een kalender gemaakt en ik kan de aankomende periode bij veel mensen terecht en ook housesitting voor mensen die op vakantie gaan met bv dieren. Het is soms even puzzelen maar het gaat wel lukken. En mensen zijn hier zo lief en helpfull. ❤️Of ik nog een aupair baan ga regelen. I don't know!! Ik kan gelukkig heel zuinig leven. 🙏

Tot gauw voor meer bali avontuur!! 💋💋✈️

1. Esther Wolters:
    Wat fijn om weer wat te horen ! Ben heel benieuwd naar je Bali avonturen
    Het eerste stukje valt wat tegen Regen en een vervuild strand 😭 dikke tegenvaller
    Wat jammer
  2. Anneke Westerbeek:
    groetjes ; Anneke
  3. Lianne:
    8 maart 2023
    Hopelijk heb je een ander gedeelte van Bali opgezocht. Maar 'fantastisch plastic' blijft een wereldprobleem...🤨
  4. Wendy Muntjewerf:
    24 maart 2023
    Ja we hebben veel andere gedeeltes opgezocht maar toch kom je het probleem overal wel tegen. Zorgelijk hoor!! 😒🌞