Afscheid Suzy in Denmark

17 november 2022 - Porongurup, Australië

Ik ga proberen een beetje terug te halen wat er sinds mijn laatste blog in Denmark is gebeurt. Maar ik weet geen datums meer. Sorry!!

Na elephant Rock and Green Pool nemen we afscheid van die 2 prachtige stranden in Denmark. Het is jammer dat het in Denmark een stuk kouder is dan in Perth. Dus echt zonnebaden of zwemmen is er niet bij.

We hebben honger gekregen en we besluiten Suzy op haar werk te verrassen. Ze werkt in het beste hamburger restaurant ever. Het ziet er zowel buiten als binnen heel leuk uit. Buiten lopen veel pauwen rond die gewend zijn aan mensen. Ze springen soms zelfs op je tafel. Wat ik Dan weer minder vind. Suzy is blij verrast en laat ons alles zien.

Ze laat Jona ook wat hagedissen en slangen zien die opgezet zijn. Ze verteld jona ook dat ze een spin heeft die heel bijzonder is en opgezet. Hij zit in een papier gewikkeld. Voorzichtig maakt jona het papier open en Dan begint er ineens iets keihard te ratelen. Jona gooit van schrik het papier weg en zet het op een gillen. Al gauw heeft ze door dat ze beetgenomen is. Zie filmpje!!

Gelukkig kun je bij Suzy ook lekkere gin drankjes bestellen met verschillende smaken. Welverdiend Jona!! En nu gauw een heerlijke verse hamburger uitzoeken. Zie menu foto. Moeilijk kiezen en we willen natuurlijk van elkaar proeven. Wat smaakt eten toch heerlijk als je honger hebt. 🍔

Laatste knuffel voor Suzy en Dan gaan we op weg naar de Porongurup. Daar gaat Jona met Mike de skywalk lopen. Een prachtige tocht in de natuur maar wel omhoog klimmend. Daar hebben ze via rotsen een prachtige uitkijk gemaakt. Het is soms even klimmen en klauteren maar na de hamburgers kunnen Jona en Mike er tegenaan. Ik heb deze tocht al een keer gedaan en weet dat hij best pittig is. Ik ga slapen in de camper. Ik heb dus zelf geen fotos van deze tocht.

Met rode wangen en strakke kuiten komen Jona en Mike opgewonden weer terug. Het was waanzinnig geeft Jona toe. Zwaar maar zeker de moeite waard. Nu snel weer op weg naar Dave en Janine. Daar slapen we vanavond. Zij wonen ook in de middle of nowhere. Vlakbij een national Park in takalarup. Voor degene die het leuk vinden om dat op te zoeken.

Ik heb in mijn vorige avontuur daar ook geslapen met Mike. Het is zo fijn om alles nu nog eens te beleven maar Dan met jona. Dave en Janine hebben een huis zelf gemaakt van klei en hooi. Bijzonder!! Het is Groot maar knus. Dave is muzikant met een eigen studio en hij is kunstenaar. Hij werkt met metaal!!

Het is een hartverwarmend weer zien. Janine heeft heerlijk eten voor ons gemaakt en heeft voor Jona en mij een logeerkamer met eigen douche. Na het eten maken de mannen nog even muziek. Maar Dan is het mooi geweest. Einde van een Lange dag. Maar we mogen hier een paar dagen blijven om uit te rusten.

😘😃

1. Petra:
    17 november 2022
    Heerlijk om te lezen je verhaal Wen....zorg goed voor jezelf lieverd 😘
  2. Wendy Muntjewerf:
    22 november 2022
    Thanks!! Ik doe inderdaad weinig.
    Mijn hersenen vinden dat nog steeds said maar mijn lijf is er blij mee.😘
  3. MNQ:
    17 november 2022
    Bijzonder die dieren en wat een prachtig landschap. Wat een mooie belevenissen maken jullie mee!
    Liefs 🙋🏻‍♀️💕
  4. Wendy Muntjewerf:
    22 november 2022
    Ja het is een prachtig land. Daarom wilde ik ook zo graag nog een keer terug.
    En ik blijf me verbazen over hoe groot het is.
    En hoe weinig mensen er wonen.
    Hier heeft de natuur nog echt de overhand.
    Mijn hersenen kunnen het vaak niet verwerken.
    Knuf van mij😘
  5. Monique:
    18 november 2022
    Fijn om je blog ook weer te lezen lieverd,💕Pas goed op jezelf🌷 en weer fijn dat je telefoon hebt👌.dikke kus en liefs😘😘😘
  6. Wendy Muntjewerf:
    Lief lief lief!!
    En jij ook op jezelf passen.
    Want ik heb je nodig hoor als ik weer terug kom. Mijn beste vriendinnetje!! 😘🥰
  7. Angelique:
    19 november 2022
    Heerlijk weer om te lezen😘❤️
  8. Wendy Muntjewerf:
    Dankjewel!! Ik ga mijn best doen. 😘