9 maart start werkweek

14 maart 2020 - Hamilton Hill, Australië

Maandag 9 maart mijn 1e werkdag gaat beginnen. Ik ben op tijd opgestaan. Tja, je wilt toch beetje goed voor de dag komen. Mark gaat later naar zijn werk dan Sif dus die helpt de kinderen met aankleden en ontbijt. Ok, dat scheelt weer!! Daarna bracht ik ze met de auto naar school. Dat ging gelukkig ook goed. Parkeren bij de school is wat drukkig dus dat is geen goed idee voor Wendy. Dus ik parkeer bij de red roaster die is naast de school. Soort mac donalds!! Kinderen afgezet bij school en ik dacht stoer, ik rij gewoon ook maar naar het winkelcentrum. Why not!! Even nog wat kleine boodschappen doen!! Ik heb watjes nodig om met de kinderen tuinkers te planten in eierdozen. Thuis het huishouden. Stelt niet zoveel voor want ze wonen nogal minimalistisch. Geen bank, geen tv en weinig spullen. Wel wat achterstallig schoonmaakwerk kwam ik achter.  Vooral in de badkamer......oeps!! Handschoenen aan en cleanen maar. Zie foto!! Dan met een bakkie koffie in de zon en nog lang geen drie uur.  Soms is het leven best aangenaam. Maar dan gaat de telefoon. Sif !! Mango is ziek en ze gaat hem uit school halen. Ok, weg rust. Sif legt hem thuis op bed en hij slaapt snel. Zij gaat weer wat stressig naar haar werk. Maar ze zal manna wel ophalen vanmiddag!! En dan gaat het toch even door je heen......heb ik het coronavirus meegenomen. Heb ik iets overgebracht zonder zelf ziek te zijn. Geen goed begin van de werkweek. 😳 Toch nemen ze mango mee Nasr de kerk in de avond. Dat vind ik lastig om te zien. Kinderen komen na 9 uur dan thuis en slapen dan vaak pas na 10 uur en soms zelfs later nog. Dus ik snap wel dat ze moeten slapen.

Dinsdag 9 maart

Vandaag de hele dag op mango gepast. Hij is snel moe en hoest veel. Maar verder wil hij wel bezig gehouden worden natuurlijk. Dus ik maak op een papier met pen......(hier in huis zijn geen knutsel spullen. Hooguit 2 wascokrijtjes) en maak een dagschema wat we gaan doen. Geeft toch wat structuur en houvast. We hebben buiten zaadjes geplant en met de tuinkers wachten we op manna. Gezongen, verhaaltjes gelezen en tussendoor heb ik het huishouden gedaan. Voor de band tussen mango en mij was deze dag wel goed. Het is een enorm intelligent jongetje die erg nieuwsgierig is en alles wat ik doe en vertel opzuigt als een spons. Dus dat is heel leuk. Alleen als er dingen "moeten" tja dan zet hij zijn hakken in het zand. Maar daar is hij kind voor. En ik oefen mijn geduld maar weer eens.....12345!! 😅 Smiddags manna samen opgehaald en daar sprak ik Heidi weer even. Die leuke leerkracht. Zij gaf aan dat er veel Nederlandse ouders op de school zijn en dat ze me wel zal voorstellen. Top!! Lijkt me gezellig!! Nu gauw naar huis om de tuinkers te planten en dan douchen en kids laten slapen. Dat is nogal een toer want beide activiteiten zijn geen hobby's van de kinderen!! Dus ik heb wat trucendozen nodig om ze wat vlotjes alles te laten doen. Poeh, ja Wen dat is lang geleden dat ik dit aan de hand had. Maar met humor gaat alles toch sneller dan met boos worden heb ik gemerkt. En tellen.....ook dat helpt. In bed lees ik voor uit het boekje van jip en Janneke in het Engels over Holland!! Supergrappig!! Ik noem jip en Janneke nu mango en manna en ze hangen aan me lippen. Ze sjouwen het boek ook overal mee naartoe. Hier in huis alleen maar bijbelse verhalen. En 1 verdwaalde frozen!! 🤔 Toch eerdaags maar eens naar de bieb gaan.

Woensdag 10 maart

De kinderen gaan weer naar school. Maar mango is nog niet fit. Maar hij wil wel graag. Bij school ned. Vrouw nora ontmoet. Ze heeft een kind in de klas van mango en manna. Heel grappig om ineens weer Nederlands te praten haha!! Ze was wel aardig maar druk. Ze moest gelijk weg voor afspraak en haar mobiel ging ook. Misschien later nog eens kletsen. Thuis weer de boel doen. Blijft nog beetje gek. Ik ben nu ineens een huismoeder. Maar de rust en het niks hoeven vind ik een verademing. Nu voel ik wel hoe druk ik het heb gehad. En hoe fijn het nu is om even zo'n "simpel" leven te leiden. Ik mis iedereen wel maar ook de sociale druk is hier weg. Ik ken niemand dus er word ook Niks in die vorm van me verwacht. De andere kant is natuurlijk dat ik het wel mis om even gezellig te kletsen met mensen die mij kennen. Dat maakt dat ik me op sommige momenten wat alleen voel. Het zal een jaar worden met veel gevoelens en emoties. Maar dat hoort er allemaal bij. 🤩

1. Maureen:
    15 maart 2020
    Wauw Wen, wat een verhalen en ervaringen! Maar weet dat we met je mee leven en aan je denken hè. Dikke knuf!