Red rebels

15 maart 2020 - Perth, Australië

Woensdag 11 maart.

Als ik de kinderen uit school haal ontmoet ik een wat oudere vrouw genaamd Ann. We beginnen gezellig te kletsen en uiteindelijk nodigd ze me uit voor een picknick in het park vlakbij de straat waar ik nu woon. De picknick word georganiseerd door een groep mensen die actie voeren voor behoud van natuur en milieu. Ze hebben een aanleg van een grote snelweg door natuurgebied weten tegen te houden. Ik beloof om te proberen langs te komen maar dat hangt af van de thuiskomst van de ouders. Kids thuis weer douchen en naar bed gebracht. Nu duimen dat ze gauw thuiskomen. De picknick duurt tot ongeveer 7 uur. Uiteindelijk komt Sif thuis rond 6 uur. Ik vertel over de picknick en ze vind het leuk voor me dat ik zo wat mensen leer kennen. De picknick was inderdaad om de hoek. En dan vereist het toch wat moed om op zo'n groep mensen af te stappen waarvan je alleen 1 iemand kent. Ik word dan ook nauwkeurig bekeken of denk ik dat alleen maar omdat ik het toch wat spannend vind. Al gauw zie ik gelukkig Ann en zij stelt me aan wat mensen voor. Ze vind het fijn dat ik ben gekomen omdat de meeste mensen zeggen dat ze komen maar het uiteindelijk niet doen. En ik kreeg wijn. Oh my god,  dat heb ik gemist. Nee ik ben niet verslaafd aan alcohol maar wel aan het gezellig samenzijn met alcohol. Ik raak al snel met Richard, de man van Ann in een geanimeerd gesprek. Hij verteld dat de groep red rebels zijn. Oh nee he, dacht ik gelijk. Ik rol toch niet van de ene sekte in de andere!! 😳😅 maar de red rebels zijn een pantomime streetart performance groep. Zie foto's!! Ze proberen met rust en compassie het klimaatprobleem onder de aandacht te brengen in heel de wereld. De klimaatcrisis is rationeel te verklaren verteld hij, maar pas als je je er emotioneel mee gaat verbinden dan zet het aan tot actie. Hij laat hun kostuums zien die nu in dozen zitten. Wow....prachtige rode gewaden. Het rood van de kostuums staat voor het bloed dat we gemeen hebben met alle levende wezens en het gevoel voor alarm wat passend is bij de klimaatcrisis. Rood staat ook voor gevoel. Ze zijn een groep die vooral liefde en medeleven wil uitdragen. De klimaatcrisis heeft ook iets verdrietigs. Dus in hun performance zullen dus zowel verdriet, als ook overwinning en protest worden uitgedrukt. Red rebels komen oorspronkelijk uit bristol, verenigd koninkrijk. Maar ze zijn nu al in veel landen aan het protesteren, ook in Nederland. Laatst nog op Schiphol. ✈ Wat een bijzonder verhaal!! De mensen die ik daar spreek zijn veelal hoog opgeleid bv professor in de sociale wetenschappen etc. Maar die ketenen zichzelf rustig aan de deur van het parlement of gaan onder een bulldozer liggen de hele nacht. Mijn oren gloeien van al deze intressante verhalen. Ik krijg telefoonnummers en bied mijn hulp aan. Deze groep past wel bij mij. Wendy de red rebel!! ☺️🤩 toen ik afscheid nam kwam er nog een jongen bij de groep verkleed als piraat. Hij speelt theater en heeft bijna altijd deze kleren aan. Sorry.....geen foto's!! En ook niet met hem gesproken. Maybe next time!!

Donderdag 12 maart

Oeps, ik ben volledig lekgeprikt gisteravond door......van alles en nog wat!! Benen, armen overal rode jeukende plekken. Lijkt wel een ziekte!! Weer wat geleerd!! Insprayen met muggenspray!! Zie foto. Wel lastig van deze blog is dat je niet iets bij de foto's kan zetten. Maar hopelijk raden jullie wel welke foto bij welk stukje verhaal hoort. Mango is deze ochtend nog steeds niet fit maar het is vandaag maar een half dagje. Bij school spreek ik heidy weer. Ze gaat op zoek naar vrijwilligers om de tuin rondom de school aan te pakken. Maar er is niemand te bekennen. Ik wil wel helpen maar ik heb niet de juiste kleding aan. Lange broek en dr martins is wel vereist vanwege de slangen en ander gedierte wat tussen de bosjes kan zitten. Cool!! Eindelijk mag ik crocedile dundee spelen. We spreken daarom af voor morgen. Ook geef ik me op bij het schoolkantoor voor de school toer op 24 maart. Dan krijg ik een rondleiding rond de school en al zijn mogelijkheden.  Want.....het is werkelijk net een dorp. 🏫😁 om 13.00 de kinderen uit school gehaald. Ze vinden het dan heerlijk om nog even te spelen. De moeder van amelio, vriendje van mango vraagt of we samen naar het park kunnen gaan. Oeps denk denk.....Ik heb geen eten mee voor de kinderen en ik ben op donderdag lopend omdat ik die dag heb bestempeld als treasure hunt. Dan lopen we naar huis en zoeken dan gelijk naar schatten in de natuur. En....we ruimen gelijk troep op die gevaarlijk zijn voor dieren. Geleerd bij de natuurfontein!! ☺️ De moeder ziet mijn twijfel en we spreken voor de volgende week af. Ze vraagt of ik ook even op amelio wil passen want zij heeft gesprek met de leerkracht. Ofcourse!! Ik neem de drie kinderen mee naar de kantine en geef ze een gezond, fruit ijsje genaamd icypoll. Daarna gaan ze lekker spelen. Ik spreek ondertussen met jason de vader van.......eh, I forget!! Hij heeft een baard en lang haar. Tikkeltje bijzonder!! Zijn vrouw komt uit Canada en geeft allemaal workshops in massages enzo. Dus ik vertel over mijn babymassage.  En hup, hij zoekt het gelijk op en deelt het met zijn vrouw. Ze is geïnteresseerd!! Eh.....Ik kwam hier ook voor me rust. Nu ga ik straks strijden als red rebel, slangen trotseren in tuinen en babymassage geven. 😯 Ik zal het wel nooit leren, het woordje nee.  Haha....!! Maar het brengt me ook wel weer verder in mijn ontwikkeling als mens. De moeder van amelio is terug en bedankt me uitvoerig. Nu ga ik lopend met de kinderen door het natuurgebied naar huis. Handschoenen aan en vol overgave helpen de kinderen mee. Troep in de ene plastic zak en schatten in de andere. Ondertussen zingen we zelfgemaakte liedjes. Want ik ken werkelijk nog geen Engelse kinderliedjes!! Alleen old Mac Donald!! 🐖🐄🐴 Thuis eten, douchen en naar bed!! Het was een mooie dag vandaag!! 😀🌼

1. Patricia:
    15 maart 2020
    Wat ontzettend gaaf Wendy al die opportunities die zo op je werk pad komen. Vooral die red rebels geweldig 💜 jij hoeft je iig niet te vervelen daar!
  2. Jona:
    15 maart 2020
    aahhh echt leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt! ben heel benieuwd naar je andere avonturen!😄
  3. Pieter Muntjewerf:
    Lekker druk alweer wen 👍🙂
  4. John:
    15 maart 2020
    Never a dull moment! Leuk dat je al die verschillende mensen tegenkomt, maar dat komt ook, omdat jij zo open bent en oprecht geïnteresseerd in andere mensen!!!
  5. Wendy Muntjewerf:
    16 maart 2020
    Bedankt voor alle lieve reacties. Doet me goed dat iedereen met me meeleeft. 🥰✈🦘