7 juni aromatherapie

15 juni 2020 - Perth, Australië

Via de Steiner school waar de kinderen op zitten heb ik nu al aardig wat mensen leren kennen.  En zo nu ook de Nederlandse Anna. Haar dochter Norah zit bij Manna in de groep. Ze volgt een opleiding tot aromatherapie. Ze gaat werken met etherische oliën om zo innerlijke blokkades te laten verdwijnen. Beetje lastig om het helemaal uit te leggen maar ze zocht proefkonijnen. Nou, dan ben je natuurlijk bij Wendy aan het goede adres. Altijd in voor nieuwe ervaringen en om nieuwe mensen te leren kennen.

Het blijkt een soort groepsbijeenkomst te zijn op een avond via zoom. Oh help, wat is zoom en ik heb geen internet. Net als in het donker rijden op een snelweg, krijg ik ook de kriebels van ingewikkelde digitale toestanden. En ik hoor mees op de achtergrond al lachen. Dus hoe graag ik ook wil meedoen, dit word hem zonder internet denk ik niet. Ze snapt het en vraagt of ik dan een persoonlijke sessie wil met een bakkie koffie. Ja, heeeeel graag!! En wat is het fijn om weer even gewoon Nederlands te praten. Even te kletsen in mijn eigen moerstaal!!

Op maandagochtend heb ik met Anna afgesproken voor de kleuterklas van de kinderen. The Rose group. We besluiten dat het strand wel een mooie locatie is om de sessie te doen. Het is werkelijk een stralende dag, zo rond 20 gr dus dat is fijn. Winter in Australië is wisselvallig met in de ochtend en avond best fris, zo'n 15 gr en overdag vaak zon en boven de 20 graden. Er zijn ook dagen met storm en regen. Dan voelt het een stuk kouder. We rijden naar Coogee beach. Daar drinken we bij een strandtent eerst een bakkie koffie. Ik vertel in grote lijnen mijn verhaal over waarom ik in Australië ben en beetje kort over mijn leven. En ook over Mike. Ze vind het bijzonder allemaal.

Ze verteld dat zij haar Australische man heeft ontmoet in Nederland. Uiteindelijk zijn ze in Australië gaan wonen en  hebben 3 kinderen gekregen. Ze heeft hier nu haar leven opgebouwd maar blijft toch een soort verscheurd gevoel houden met Nederland. Al haar familie, vrienden en kennissen wonen daar. Haar moeder heeft nu borstkanker en ook dat zette haar wel aan het denken. Ook door de corona mist ze iedereen in Nederland nu heel erg. Ze denken er nu over om een jaar naar Nederland terug te gaan. Maar dat gaat natuurlijk niet zomaar. Alles heeft heel veel voeten in de aarde!! Huis, school kinderen en werk. Ze vraagt natuurlijk ook aan mij hoe ik dat zie met Mike en ik merk dat ik het moeilijk vind om daar over te praten.

Mike en ik leven per dag. We genieten enorm in het nu en zijn dankbaar voor alle fijne ervaringen die we samen nu delen. We zijn allebei vrolijke, positieve en optimistische mensen. Maar Anna heeft natuurlijk wel een punt. Ze vraagt of ik in Australië zou willen wonen. En ik heb werkelijk geen idee. Ik voel me hier wel thuis vanaf het begin eigenlijk al. De zon, de natuur en de rust. Ik vind het een waanzinnig mooi en bijzonder land!! Ik heb absoluut geen heimwee naar het volle drukke koude Nederland. Maar ik zou natuurlijk hetzelfde hebben als Ann. Iedereen die ik lief heb woont in Nederland. Dus zou ik ook nooit helemaal gelukkig kunnen zijn hier. We kijken elkaar medelevend aan. We hebben het allebei even moeilijk. LIefde is moeilijk tegen te houden. Anna geeft me toch maar een telefoonnummer van iemand in Fremantle die verstand heeft van visums. En ik krijg wat handige tips. En daarna stop ik gauw dit onderwerp ver weg!! Ik wil zoveel mogelijk blijven genieten en me niet teveel zorgen maken. Je weet immers niet wat de volgende dag zal brengen.

We lopen naar het strand.  Gauw trek ik mijn gympen uit en voel het warme zand onder mijn voeten. Schijnt heel goed te zijn om veel op blote voeten te lopen.  Er zitten veel zenuwen onder je voet die weer connecties hebben met de rest van je lichaam.  Diverse ouders van de Steiner school lopen dus ook op blote voeten.  En ja , veel van hun zien eruit als hippies haha.....!! Dus ik val niet echt op met mijn "plats " vlechten.

Anna vraagt me te gaan zitten en een onderwerp te kiezen waar ik nog aan wil werken voor mezelf. Nou, dat is toch nog steeds me krachtiger durven uiten. Duidelijk mijn mening geven over iets en opkomen voor wat ik graag zou willen ipv de ander. Ik heb mijn ogen dicht en ik krijg van Anna een olie op mijn handen gedruppeld.  Ik wrijf en snuif dan de geur van de olie op. Ik zie direct een gele kleur ontstaan. Ik ben vergeten welke olie het was maar ik krijg nog een uitwerking van Anna. De 2e Geur is inner child.  En ik zie een paar handen voor me met een prachtig paars licht eromheen. Ook voel ik een energie stroom van mijn schouders naar mijn stuitje gaan. Ik hou stress meestal bij nek en schouders vast. Nu krijg ik "let it flow " door. De derde olie omringd me volledig met violet licht. Ik ben onder de indruk. Anna geeft me mee dat ik de zin "let it flow" kan gebruiken om me wat krachtiger te uiten. Bedankt lieve Anna!!

Anna vraagt of ik zin heb om vrijdagavond mee te gaan naar een groepssessie van aromatherapie. En dat lijkt me geweldig maar ik geef eerlijk aan dat in het donker rijden in Australië niet echt mijn ding is. Ik heb niet zo'n zin om weer in een vreemde omgeving als een gestreste kip op de snelweg te rijden. No way!! Maar Anna is bereid me thuis op te halen. En zo geschied!! Anna rijdt ons naar een sporthal. Er zijn ongeveer 12 mensen. Iedereen heeft een yoga matje en een deken. We worden in tweetallen gebracht. Via een pendel brengen we alle chakra's bij elkaar in beeld. Zo vreemd om zo'n pendel te zien bewegen terwijl je hand niet beweegt. Naast Anna was nog een Nederlandse vrouw. Yep......naam vergeten. Maar zij heeft ook kinderen op de Steiner school. Ze was enthousiast om met me te praten en ik hoop haar nog eens te ontmoeten. Ze lijkt me heel aardig!! 😁

Als we de chakra's hebben uitgependeld, krijg je voor iedere chakra een olie op je hand. Je mag er aan ruiken en wat olie op de chakra's plek aanbrengen. Als je dat bij iedere chakra heb gedaan, gaan we weer met de pendel aan de slag. Zo grappig om te zien dat de uitkomst dan soms anders is. Als de pendel helemaal niet beweegt, dan is daar nog werk te doen. Anna had een stilstaande chakra en mijn chakra's bewegen allemaal. Dat is een goed teken.  Beweging betekent vooruitgang!! Ik vind het allemaal reuze intressant!! Zie foto's!! De avond vliegt voorbij.

Bij thuiskomst wil Leigh met me praten. Ik voel gelijk een bepaalde angst emotie opkomen maar door alle sessies komt ook "let it flow " gelijk in mijn hoofd op. Ik word gelijk rustiger en richt mijn aandacht nu volledig op wat Leigh gaat zeggen. Ik voel dat ze zenuwachtig is en dat ze moeite heeft om het te vertellen. Waar het op neer komt is dat ze in het weekend het huis voor haarzelf wil hebben. Ze werkt de hele week hard en dan de zorg voor haar schizofrenie  zoon. Etc etc.  Ze praat over van van alles en over geld. Ik blijf rustig en probeer haar woorden samen te vatten. Ik merk dat ze uiteindelijk rustig word en enorm opgelucht. Ik geef haar een knuffel en geef aan dat ik haar begrijp, wat ook echt zo is. Ze is bang om de vriendschap te verliezen met Mike door dit. Ze zou het op prijs stellen als ik de boodschap aan Mike wil overbrengen!! Ik geef aan dat ik dat zal doen, maar dat zij uiteindelijk ook met Mike zal moeten praten.

Vanaf begin af aan hebben we afgesproken dat iedereen zich fijn moet voelen bij de situatie en als iets veranderd dat we dat dan aangeven. Nu dus!! Ik mag bij haar blijven wonen maar in het weekend zullen Mike en ik elders moeten bivakkeren. Wat meestal ook het geval is, maar we hebben nu dus ook geen plek meer om op terug te vallen.

Als Leigh weer weg is uit mijn slaapkamer,  laat ik haar woorden nog eens in mijn hoofd langskomen. Ik besluit de boodschap pas aan Mike te vertellen als ik hem persoonlijk zie. Ik snap Leigh en voel ook dat er onder haar woorden ook andere dingen meespelen. Het ouder worden en het zelf ook graag weer een keer verliefd willen zijn. Ik voel me ineens heel moe. Het was een lange week met een hoop dingen. Ik voel me voor de 1ekeer homeless!! Geen eigen plekje!! Ik ben degene die me steeds moet aanpassen aan alle soorten situaties. Maar ik voel me ook trots. Ik kan dit dus. En ook al ben ik moe, ik ben ook gelukkig. Ik weet me staande te houden in alle soorten situaties. Ik hou van mezelf en ik voel die innerlijke kracht. Ik ben Wendy en dat is goed genoeg. Let it flow!! Haha......maar nu eerst slapen. Morgen komt Mike me op tijd ophalen. Shady gaat bij Wokka een soort studio installeren voor serieuze opnamens voor de band. En ik mag de knoppen bedienen als soundengineer!!

Dikke knuffels voor iedereen en ik hoop dat iedereen net zo trots op zichzelf is als ik ben op mezelf. En iedereen is uniek en dat maakt de wereld zo fantastisch en bijzonder!! ♥️😘🙋‍♀️