Eind november, feestdagen in zicht

2 december 2020 - Aubin Grove, Australië

Afgelopen week is goed verlopen. Woensdag met de kids naar de bibliotheek geweest om boeken te ruilen. Er is ook een knutselmiddag georganiseerd door de community. We maken raketten. Met 2 wegwerpbekers die je kan versieren met stiften. En dan in een van de bekers een kruis maken van elastiek. Dan de andere beker erin duwen en hopla.....raket vliegt weg. Zo simpel maar leuk. Mango en manna vinden het leuk maar zijn ook snel afgeleid. Ach, soms probeer je wat nieuws uit. 😄

Vrijdag haalt Mike me weer lief op van mijn werk. We hebben niks op het programma staan dit weekend en dat is eigenlijk best vreemd voor ons. Meestal zijn we druk met de band of vrienden bezoeken en feestjes. Maar nu nada, noppes, niks. Op zich voor de rust is het goed voor me maar aan de andere kant kan ik de afleiding ook goed gebruiken. Anders gaan mijn onrustige hersenen over van alles malen. En vooral natuurlijk hoe het nu verder moet. 🙁Mike zorgt gelukkig voor genoeg afleiding met zijn vrolijke energie en enthousiasme. 🥰

Vrijdagavond scrabble met een glaasje wijn. En zaterdag naar south beach. Het is zomer maar er staat een behoorlijke wind. Mike gaat toch dapper zwemmen maar ik laat alleen mijn grote teen even rondpoedelen. 😅 Leigh komt ook even buurten en we drinken met elkaar koffie. Wat leeft het toch anders als het mooi weer is. Iedereen geniet van het buiten zijn en de zon. Mensen zijn toch vrolijker als de zon schijnt. Misschien is dat ook wat ik gelijk in dit land ervaarde, de gemoedelijke vriendelijke mensen. De meeste mensen zijn behulpzaam en open voor een praatje. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Je maakt vrij makkelijk contact met Australische mensen. 😄

Het weer rondom Perth is just in the middle. Niet te warm, niet te koud. Soms vergelijk ik Australië met heel Europa. Het is zo groot. In het noorden is het nu al tegen de 40 graden Celsius maar in het zuiden is het weer een stuk koeler 17 graden met zelfs regen. En hier in Perth rond de 20 graden, dus heerlijk weer!! Net als Portugal waar het lekker warm is en Noorwegen waar het koud is haha.....!! Daarom gaan we onze vakantie in januari niet naar het noorden. Daar kan het dan zelfs boven de 45 graden zijn. En dan met een hoop vliegen.......🦟🙄 Dan is slapen in een landcruiser een stuk lastiger.

We zijn ook op zoek of we ergens op een huis kunnen passen tijdens de vakantie periode. Veel mensen gaan er op uit en hebben iemand nodig om op hun huis en soms huisdieren te passen. Mike heeft dat veel gedaan tijdens zijn rondreizen in Australië. Via een site op internet kun je veel oppashuizen vinden. Soms met wel 20 boerderijdieren of met een hond die gewend is op bed te slapen en zijn vlees warm geserveerd krijgt. 😆 Dus het is even zoeken naar een juiste match!! 🦧

Zondag geen band oefen sessie. Iedereen is druk. Ik had dit stiekem wel gehoopt zodat ik tijd heb om wat afscheid kadootjes te knutselen voor de leerkrachten en vrienden van de school van de kinderen. Ik geef het maar eerlijk toe. Doordeweeks heb ik zo weinig tijd hiervoor!! In de ochtend doe ik een snelle creatieve poging terwijl Mike de krant leest. Maar dan is binnen zitten voor ons beide geen optie meer. We wandelen met de hond onyx van Melissa. We zien onderweg een grappige boom met een gezicht. Mike is enorm opmerkzaam en hij ziet vaak veel details in de omgeving. Zie foto's!! 🌴

We leggen nog wat familie bezoeken af en dan is ook dit weekend weer afgelopen. Als Mike me maandagochtend naar mijn werk brengt zie ik vaak schoolkinderen bij de bus wachten. Ze hebben allemaal een uniform aan. Zo kun je zien op welke school ze zitten. Ik vraag me af in welke landen dit allemaal nog meer is, die uniformen!! Kan me niet herinneren dat Nederland dit voor de kinderen heeft gehad. Wel Engeland. En Australië zit vol met Engelse invloeden. Heel veel mensen hebben ouders die in Engeland zijn geboren of ze zijn er zelf geboren.

Mike zijn vader komt uit Engeland en zijn moeder uit Australië. Ik heb een boek te leen van Rupert over de historie van Australië. Eerst dacht ik.......naah niks voor mij. Maar nu ben ik eigenlijk wel gefascineerd door dit boek. Het beschrijft de eerste ontdekkers van Australië en natuurlijk hoort Nederland daar ook bij. Daarom zijn er ook veel Nederlandse invloeden terug te vinden in Australië en namen. Dirk Hartog heeft in 1616 al een kijkje in Australië genomen. Zijn schip heette de Eendracht. Hij meerde aan bij shark bay. Zo grappig dat ik daar ook ben geweest. 🦈

En daarna volgde nog vele andere ontdekkingsreizigers zoals Willem de Vlamingh. En Frederik de Houtman in zijn schip Dordrecht . Hij meerde net iets ten zuiden van Perth aan en noemde het Dedelsland. Naar zijn vriend Jacob Dedel. Afijn, intressant dus!! Misschien dat ik af en toe nog wat zal opschrijven. Klein Nederland maar in alle uithoeken van de wereld te vinden. En dan nog krijgen we geen voorrang op een visum. Misschien omdat we in die tijd niet altijd zo aardig waren. 🤣🌏🧭

Volgende week ga ik een workshop pastelkrijt tekening bijwonen en heb ik een Nederlandse sinterklaas avond met Nederlandse moeders van school. En dat zijn er ondertussen best veel. 🎁

Veel liefs weer van mij, knuffels!! 😘