Toodyay week.

28 oktober 2020 - Toodyay, Australië

Na een heerlijke maar ook vermoeiende vakantie down south is het even relax vertoeven bij de ouders van Mike. Ze wonen niet groot maar hun huis is wel omringd door een prachtig natuurgebied. Een mega grote achtertuin zeg maar!! Heerlijk om door heen te wandelen en dat hebben we ook veel gedaan. We sliepen in de camper van Mike zijn ouders die op het erf geparkeerd staat. Mike houdt ervan om me te verwennen dus iedere avond toverde hij een heerlijke en bijzondere maaltijd op tafel. 🥘

We zijn er ook een dagje met de landcruiser op uitgetrokken richting Northam en omgeving van de wheatbelt. Veel emu's gezien. Grappige beesten zijn dat ook. Maar de week was vooral om bij te komen en uit te rusten. 😴

Voor het huis van de ouders van Mike is het een komen en gaan van diverse dieren. Zijn vader koopt speciaal voer voor elk dier. En dan is het vooral in de avond genieten van real life dierentuin. Ik heb weer mijn vriendje possum geaaid en iedere avond kwam er een familie kangeroe even aanwippen.  🦘 Zo schattig zijn die baby kangeroes die met hun hoofdjes uit de buidel hangen. ☺

Ook heb ik overdag een grote monitor lizard wat vlees gevoerd. Wat een gave beesten zijn dat ook!! Zie foto's. En ook de blue tong lizard van dichtbij gezien. Hij was er zelf niet zo blij mee geloof ik,  want hij liet steeds zijn blauwe tong zien. Het leek net als of hij een smurfen snoepje had opgegeten.haha....!! 🦎

Ook heb ik een lesje giftige spinnen gekregen. In de hoek van de schuur zat namelijk een grote redback Spider. Een giftige spin. Mike vond het wel verstandig om mij hem van dichtbij te laten zien zodat ik weet welke spinnen ik moet vermijden. Ook de huntsman Spider wil je niet in je schoen hebben. 🕷🕸 Dus ik check nu altijd mijn schoenen voor ik ze aantrek.......😳. De gevolgen bij een beet laat ik maar aan jullie fantasie over maar fijn is het niet. En zonder antigif in sommige gevallen ook dodelijk. 🤔🕷 Dat is dus waarom er voor alle deuren en kozijnen gaas zit. En sprayed de zus van Mike haar buitenbank iedere week met gif.  Daarom!! 😬

Mijn volgende blog gaat over mijn slaapfeestje op het  Nederlandse nagemaakte VOC schip de duyfken. En zoals jullie waarschijnlijk nog weten, waar Mike aan mee heeft gebouwd.

Knuffels en liefs van mij en Mike!! 😘

1. Maureen:
    28 oktober 2020
    Heerlijk al je verhalen weer!!!😘