Laatste dag Denmark 23 sep 2022

1 oktober 2022 - Toodyay, Australië

Om 10 uur verlaten we de camping in Denmark. We rijden naar elephant rock. Een groot rotsblok midden in de zee vlakbij het strand. Als je goed kijkt zie je er inderdaad een olifant in. Ik vind het leuk om in de natuur dingen te zien. Gezichten of andere dingen. Als je om je heen blijft kijken en probeert te letten op details dan laat je meer je denkhoofd los. Voor mij werkt het rustgevend.

Het is redelijk weer maar geen weer om te zwemmen of snorkelen zoals jona graag wil. We spotten de grote olifant al snel maar Jona spot ook weer walvissen in de verte. We hebben nu de verrekijker mee dus dat is weer een kadootje. Mike denkt echt dat het aan haar naam ligt dat we nu zoveel walvissen zien. De mensen om ons heen raken ook enthousiast en Jona laat de verrekijker vriendelijk hand in hand gaan. Walvissen spotten blijft denk ik voor iedereen een bijzondere gewaarwording. 🐳

Via een trap komen we uit bij 2 mega hoge rotsblokken. Ik weet het nog van de vorige keer. Toen konden we daar mooi foto's maken. Maar nu staat het zeewater tussen de rotsblokken aardig hoog. Er staan mensen vertwijfeld te kijken. Ik weet wat er aan de andere kant is dus zonder echt na te denken (misthoofd) trek ik schoenen, sokken, broek uit en waad door het zeewater. Pas daarna beseffend dat ik een klein knalroze onderbroekje aan heb. Weer bekijks dus door alle wachtende toeristen. Ach, roze is het nieuwe zwart toch. En ik loop voorzichtig door in het vrij koude water. Mijn onderbroek word nat. Maar ik bereik de overkant en daar is het water wonderlijk genoeg tot mijn enkels. En er is een strand. Ik zwaai naar iedereen en wenkt dat ze ook moeten komen. Zo mooi hier,  schreeuw ik. En dan volgen er meer schapen over de dam. Zo werkt dat!! 🐑

Heerlijk om in dat kristalhelder zeewater te lopen. Op zoek naar visjes. Maar die zijn in geen velden of wegen te bekennen. Misschien iets teveel zweetvoeten tegelijk in het water. 🦶

Tot zo ver even!! We zijn alweer paar dagen verder natuurlijk en alweer een hoop gebeurt. Maar op dit moment geen WiFi. En ook de aankomende dagen niet. Geeft zeker rust maar dan loop ik ook achter met alles wat ik met jullie wil delen. Het gaat goed met ons. En ik probeer nog steeds mijn gezondheid te managen. Dat valt niet mee net al dat reizen. We hebben de camper geruild voor de landcruiser. Dus lange uren met zijn 3e opgepropt voorin. En nu weet ik ook weer dat de wegen hier eindeloos zijn. Zonder huis, winkel, dorpje. Alleen bomen en rechte wegen. Mijn rug vind dat op dit moment niet fijn. Dus meer stoppen en bewegen. Verder genieten we veel en Jona is onder de indruk van al dat moois. Geen idee wanneer ik weer in de lucht kom.

Enorm bedankt voor alle lieve berichtjes van iedereen. Zo lief en doet me heel goed!!

Knuffels van ons!! 😊😘🐬

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. MNQ:
    1 oktober 2022
    Wat goed dat je het eerste schaap was 😂😂
    Mooi hoor zo volop in de beleving… dat is leven! 😊… Ojee nu zit er ‘s ochtends al een liedje in m’n hoofd… leef! 🎵 en liefs!💓