Dag Melissa!! Nov 2022

29 december 2022 - Perth, Australië

En dan is daar ineens de dag dat ik ook weer afscheid ga nemen van Melissa en Milana. Ik ben erg dankbaar dat ik bij hun mocht wonen. Ik heb bij zoveel mensen mogen wonen de afgelopen jaren. En ik vind het altijd zo mooi hoe mensen hun hart en huis voor me openstellen. Mij toelaten in hun domein. Ieder kastje wat je opentrekt verteld iets over die persoon. Verteld je hoe deze persoon zijn leven vorm geeft. Ik voel me bevoorrecht dat ik mensen om me heen heb die mij helpen op mijn weg. En ieder mens is zo prachtig en uniek op zijn eigen manier. En ik leer heel veel over mezelf om me steeds aan te passen aan iedereen zijn verschillende leefstylen.

Hierbij wil ik iedereen bedanken die me in zijn of haar huis heeft toegelaten. Die zijn eigen onzekerheden over tekortkomingen of wat voor zaken dan ook, aan de kant heeft kunnen zetten voor mij. En mocht ik ooit een huis hebben en iemand die dit leest heeft dat niet..........dan nodig ik je hierbij uit om bij mij te mogen zijn. Dan zal ik je helpen op je weg.

Voor Melissa hoop ik dat zij de hulp krijgt die ze duidelijk nodig heeft. Ze is zo lief en creatief maar haar hersenen zijn te druk om haar mooie kwaliteiten goed te laten uitkomen. Dankjewel lieve Melissa!! En ze heeft belooft altijd een plek voor me te hebben in haar huis.

Die vrijdag voor kerst zijn we uitgenodigd bij Nicola en Dale. Nicola is een dierenarts en woont samen met haar man op een enorm Groot landgoed met 2 paarden, 2 ezels en 2 greyhound honden en 5 katten. Op het landgoed staat een granny huisje waar de moeder van Nicola woont. Haar man is recent overleden aan dementia. Ze maakt kleine vilten muisjes om te verkopen om haar baby possum rescue centre te bekostigen.

Maar voordat we daarheen gaan willen we naar de plek waar ze thorny devil bier verkopen op de tap. Thorny devil brewery. We zijn er met jona ook geweest maar toen was het dicht. Nu komen we aan om precies 10 over 2 maar de aardige serveerster geeft aan dat we precies 10 min te laat zijn. Ze sluiten om 2 uur, iets te maken met vergunningen die nog niet rond zijn. Ik maak een grapje dat ik helemaal uit nederland ben gevlogen om juist dit bier te proeven. En ze kijkt me wat verschrikt aan. Ze gaat de baas halen.

Oeps, het was maar een grapje hoor!! Maar ze is al weg. De baas blijkt wel humor te hebben en hij Kent 1 woord in het nederlands, GODVERDOMME!! En ik kom niet meer bij van het lachen. Ja, godverdomme 10 min te laat voor het lekkerste bier. Hij geeft me een hand en maakt een uitzondering voor ons.

Bij de tap zie ik dat ze giants thorny devil beer verkopen. De giants is een project in Mandurah van een Deense artist die mega reuzen uit hout heeft gemaakt. Leuk om op te zoeken op internet wie intresse heeft. We bestellen 2 giants en gaan buiten onder een parasol zitten. Soms zijn verfrissende uitzonderingen in de hitte heel aangenaam. Mike heeft hem zo op en lust er nog wel 1. En net op dat moment komt een ober aan met 1 glas bier en 1 rose. Hij zet het voor ons neer en loopt weer weg.

Mike neemt gauw een slok want hij heeft het gevoel dat de ober een fout heeft gemaakt. En ik wil eigelijk het liefst mijn hand opsteken en aangeven dat hij een fout heeft gemaakt. Ik wil niet dat er iemand in de problemen komt. Maar Mike vind een gratis drankje maar wat fijn. Ik neem wat slokjes van de rose en die is verassend lekker. Ok, ik laat dit geniet moment voor wat het is.

Nicola is nog tot 6 uur aan het werk maar Dale begroet ons uitbundig. En ook de 2 grey hounds waarvan 1 met zijn lange neus al onder mijn jurk snuffelt. Hey grapjas!! Maar hij rent alweer weg met een ontzettende greyhound snelheid. We kletsen onder de prachtige groene overkapping buiten. Totdat Dale aangeeft dat er binnen jonge Katjes zijn. Dat laat ik me geen 2x zeggen. Het huis is helemaal ingericht op katten met planken tegen de muur waar ze op kunnen klimmen. En veel schone kattenbakken en overal mandjes en krabpalen.

Ik heb het gevoel dat ik in het kattencafe ben haha. Nicola heeft een speciaal ras katten waar ze mee wil Fokken. Maar op dit moment kan ze van alle 5 geen afstand doen. Ze heeft geen kinderen en dit zijn haar kinderen. Natuurlijk ben ik de naam van dit kattesoort vergeten. Ze lijken op naaktkatten maar ze hebben een Klein beetje haar. En dat haar is superzacht.  Ik blijf ze aaien omdat ze zo fijn voelen.

Als Nicola thuiskomt komen er ook 2 buren voor het feest. Dale heeft heerlijke reuze garnalen voor op de BBQ en Mike heeft lam met mango als voorgerecht. Wat een verwennerij!! De vrouw die ook is uitgenodigd samen met haar vriend raakt wat aangeschoten. Ze laat een foto van een penis zien die haar ex heeft gestuurd. Iedereen is stil en ongemakkelijk. Mike probeert de situatie te redden door een grapje te maken dat de belichting iets beter had gekund. Haar huidige vriend kan er niet om lachen en besluit op te stappen. Gevolgd door zijn dronken vriendin en uiteindelijk ook Nicola die met wijze woorden de situatie probeert te redden.

Dat lukt en het stel komt terug om de avond voort te zetten. Maar als je dronken bent zie je niet altijd alle afstapjes en ze maakt een smakkert op het beton. Ze haalt haar hele knie open. Oh wat een toestand!! Met een verband om haar knie hebben we toch nog kunnen genieten van het hoofdgerecht. Veel vlees, gebakken aardappels en pumpkin. Ik kan geen pap meer zeggen.

Niet veel later nemen de vrienden afscheid en de dronken vrouw doet dat door iedereen maar te blijven knuffelen. Ik loop rondjes om de tafel om haar te ontwijken. Dan heeft ze haar zinnen gezet op Mike en ze trekt lachend aan zijn neus en werpt zich in zijn armen. Het is allemaal wat ongemakkelijk. En Mike vind het alles behalve leuk.

Dale heeft ook genoeg op en trekt zich na al dat koken ook terug. Nicola heeft nu vakantie en laat zich nu ook maar gaan en trekt nog een fles wijn open. Ik vind australiers erg aardig en gastvrij maar hun drink gedrag kan ik niet altijd begrijpen. Ik zit aan het water na mijn thorny devil bier. Ik zie twijfel in Mike zijn ogen als Nicola hem van alles aanbied. Ze wil duidelijk een avondje doorzakken met Mike. Ik ga daar niet nuchter bijzitten dus ik geef Nicola een knuffel en wil naar de landcruiser lopen.

Dan geeft Mike tot mijn grote verbazing ook aan dat hij met mij meegaat. Dat is nog nooit gebeurt. Misschien heeft die dronken vrouw indruk op hem gemaakt. Geconfronteerd worden als een spiegel met je eigen zwakheden is zelfs voor Mike waarschijnlijk wat veel. Nicola kijkt wat verdrietig maar accepteert het.

Word vervolgd!! 😘

1. Esther Wolters:
    29 december 2022
    Knap van Mike !
    En wat een schattige muisjes 💞
  2. Janny Muntjewerf:
    29 december 2022
    Prachtig lieverd.
  3. Adrienne:
    31 december 2022
    Mooi verhaal weer. Wat een zuiperds zijn het toch ook🫣 Had de giants even gegoogeld, ziet er tof uit!