Back to Perth again.

23 november 2022 - Toodyay, Australië

We sluiten de reis down south af. We reizen weer terug naar Perth. Hoe hoger we komen, hoe warmer het ook weer word. We gaan eerst op visite bij Warren, bijnaam Wokka. Hij is lid van de band waar Mike in speelt. In zijn huis wordt ook met de band iedere week geoefend. Wokka is de base gitar player. Hij maakt zelf ook gitaren. Zijn hele huis is een museum van allerei soorten gitaren. Jona kjjkt haar ogen uit. Ik heb er geen fotos van gemaakt. Maar als het goed is heeft jona op insta een video ervan. Misschien vind ik nog wat oude fotos van vorige keer haha.

En dan valt haar oog op de tekening die ze heeft gemaakt voor de band. Hij is uitvergroot en ingelijst. Wokka verteld enthousiast hoe blij alle bandleden waren met de speciale tekening als kado voor kerst. Zie foto.

Tijd dringt. We zijn uitgenodigd om bij Margaret te eten. Dat is Mike zijn jongste zus. Zij woont alleen met haar hond in Perth en heeft een goede baan bij bank west. Ze heeft ook haar nicht uitgenodigd van dezelfde leeftijd als jona en haar vriend. Heel lief!! Jona zit tenslotte alleen maar tussen de oudjes. 😅

Bij binnenkomst heeft Margaret op een bord welcome jona en Wendy neergezet. En ze heeft een heerlijke platter gemaakt met ontzettend lekker eten. Wow!! Wat een feest. Ze heeft zelfs alcohol vrije wijn voor mij gekocht. Het is een gezellige avond. Margaret en Jona hebben gelijk een klik met elkaar. Ze delen veel dezelfde dingen en zijn dol op real crime. 😈

Margaret heeft een logeerkamer voor jona ingericht. En samen duiken ze de bad kamer in om huid en haar issues op te lossen. Jona heeft haar grote zus gevonden. Margaret heeft een bubbelbad in de tuin. En met onze nepwijn en masker op, voelt het als een echt spa moment haha!! We praten ook over het ticket probleem en dat jona vanuit Broome naar Tokyo moet vliegen. Dat Mike niet van plan is naar Broome te rijden en dat we nu denken aan de nachtbus vanaf shark Bay.

Margaret is heel boos en steekt dat niet onder stoelen of banken. Ze spreekt Mike streng toe. Jij brengt Jona naar Broome anders zwaait er wat. Jij bent nu ook verantwoordelijk voor haar. Het is gevaarlijk in de nacht in Broome. Er kan van alles gebeuren en dat laat ik niet toe. Ze laat heel duidelijk merken dat ze zijn houding niet tolereert. Ze Kent hem Langer dan vandaag en ik kan daar zeker wat van leren. Mike geeft toe maar met zoveel vrouwen tegen hem, kan hij ook niet anders. Vervolgens zet hij het op een drinken en raakt heel dronken. Ik schaam me voor hem.

Zoals ik al eerder heb geschreven is dagelijks drinken hier vrij normaal. Melissa drinkt ook dagelijks. En Mike dus ook. Ik vind het lastig om daar mee om te gaan. Hij is niet dagelijks dronken, maar het is een gewoonte om bij te ontspannen. En ik merk, nu Jona er is dat hij echt rekening houd met zijn drink gedrag. En hij drinkt alleen in de avond en nooit als hij moet rijden. Maar dit blijft een lastig punt in onze relatie. 🍷🍺🍻

De volgende ochtend hangt er een gespannen sfeer. Margaret is net een psychologe. Ze brengt de spanning gelijk tijdens het ontbijt op tafel. Dat het voor ons allemaal lastig is om op elkaars lip te zitten. Mike leeft alleen. Nooit samengewoond. Nooit rekening hoeven houden met iemand. En ik, die niet fit Ben en met Jona graag een leuke tijd wil. En Jona die overweldigd is door alles. Niet makkelijk!! Ze geeft aan dat als er spanning is, onvrede, gedoe. Stop dan waar je bent en neem een koffie of wijn en praat erover.  Deze reis moet leuk zijn voor jullie allemaal. Beter ergens Langer blijven en genieten, Dan alles als een malle willen zien en alleen maar moe zijn en aan elkaar irriteren. Neem de tijd voor elkaar. Etc etc.

We nemen alles ter harte. Onder de indruk van haar analyse van ons. Ze geeft Jona nog gauw een kado bij het weggaan. Een zak alarm. (Ze kijkt niet voor niks zoveel true crime😆)Als er wat gebeurt trek je de pin eruit en dan gaat er toch een alarm af. Ze test even of hij het doet en mijn Oren zijn gelijk doof en over mijn hoofd maar niet te spreken. Maar hij werkt!! Jona is gelijk bang dat hij per ongeluk afgaat in haar tas in het vliegtuig ofzo. Dat is echt wat voor Jona. 😅😳

Dag lieve bijzondere Margaret. Bedankt voor het opladen van onze geest voor de volgende etappe van onze reis. Heel vaak hebben we de term "Margaret time out" gebruikt als het niet goed ging met ons. We gaan nu de camper omruilen voor Mike zijn landcruiser. Stuk krapper!! We rijden naar Toodyay waar Mike zijn ouders wonen. Om eerst nog even bij te komen verblijven we nog een nachtje in het huis van Matt waar we al eerder hebben geslapen. Hij is nog steeds op vakantie. Bij Matt bespreken we ons nieuwe plan van reizen. Mike heeft alles een plek gegeven en heeft al met zijn arts gesproken over zijn medicijnen. En ook de band heeft goedkeuring gegeven voor een Langere afwezigheid. 🙂

De volgende dag praat Mike enthousiast over alle plaatsen die hij aan jona wil laten zien onderweg naar Broome. Ook hebben we onze vrienden in Broome een bericht gegeven dat we half oktober in Broome zijn. Ze willen ons graag zien. So far, so good!! 😁

We rijden naar de ouders van Mike. Alles uitladen, wassen en de landcruiser inpakken. Ik merk aan Mike dat hij zenuwachtig is. Ik vraag waar Jona moet slapen straks en of hij een tent heeft geregeld. Hij raakt wat geirriteerd en vind dat we dat zelf maar moeten bedenken. Hij heeft nog wel een oude tent in de schuur staan. WAT!! Je wist toch dat Jona ook kwam. Ineens vond hij alles teveel gedoe. Tent opzetten iedere dag en weer afbreken. En al die tassen en spullen die we allemaal mee wilde. Waar moest hij dat allemaal stoppen. Zodra Mike het overzicht verliest raken zijn hersenen in een crisis. Hij reageert dan boos en loopt weg van de situatie. Hij heeft nooit geleerd hier mee om te gaan in zijn leven. Zodra er crisis is loopt hij weg of gaat hij drinken. Vandaar ook nooit geen relatie, geen werk voor een baas en geen kinderen. Een veilig Klein overzichtelijk bestaan vanuit zijn landcruiser.

En dan ineens zijn daar vrouw en kind die zijn goed georganiseerde leven overhoop gooien. Paniek!! 🤯                                                                 Jona en ik blijven zo rustig mogelijk. Testen de tent uit, maken hem schoon. Vinden een matrasje om op te slapen en schoon beddegoed uit de camper. Het is allemaal niet geweldig en Jona moet een paar keer slikken. Maar we gaan ervoor. Na een paar glazen rum is ook Mike weer rustig. Alle spullen passen makkelijk in de landcruiser!!

Afscheid ouders Mike en on the road again naar Geralton. Daar overnachten we bij Carla en al haar dieren. Maar daarover volgende keer meer.

Veel fotos heb ik niet. Door vermoeidheid hebben Jona en Mike de meeste fotos gemaakt. En nog niet alles met elkaar uitgewisseld.

Een warme Knuffel van mij want ik hoor dat het bij jullie al best frisjes is. Hier boven de 20 graden en gister bijna 33 maar benauwd. 😘